"Ah bilsen bu sanat, bu güzel sanat ne kadar avutucu, ne kadar müşfik! Güzel sanatların büyükküğünü kim inkar eder, onda kim sakınca görürse, hain bir hissizdir; yalnız fakirler hariç. Fikrimce kişisel serveti olmayanlar güzel sanatları değil yapmak, sevmeye bile layık değildirler. Güzel sanatlar para kazandırmaz, şöhret kazandırır, ekmek vermez, teselli verir, mutluluk üretmez, mevcut bir mutluluğu alkışlar. Kısacası o bir sanatkârdan asla bir ev yapamadığı halde, bir evi mükemmelen süsler ve dayayıp döşer.”