Şeyma

10/10
·112 syf.··
2019 8. kitabı
·
5 saatte okudu
·
Okunma: 19 Ocak 2019 02:45
Kitabı tek solukta okuduğumu söyleyebilirim. Ortadoğu kadının nasıl badirelerle onurun ancak parayla olacağını para için de onurun yitirilmesi gerektiğini anladığını boğazınızda bir yumruyla okuyorsunuz. Bitince yutkunarak " böyle bir özgürlük olabilir mi gerçekten? Bir insanın her şeyini yitirmesi özgürlük galiba" diyerek öyle uzaklara dalıyorsunuz. Yine Aristo'nun döngüsel zamanına değinmeden geçmek istemiyorum. Burada da Firdevs aynı duygularla aynı şeyleri farklı kişilerle yaşıyor. Hem de aynı diyaloglar. Yayınevi yanlış mı basmış acaba diye düşünürken ufak bir tebessümle devam ettim kitaba. Böyle bir eser işte. Gerçek hayat gibi. Karşındaki insana bişey anlatırken gözlerinin içine bakması kadar gerçek bir kitap...Kısacası harika..
Sıfır Noktasındaki KadınNevâl El-Seddavi · Metis Yayınları · 202526,4bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

Şeyma

, bir kitap okudu
10/10
·112 syf.··
5 saatte okudu
·
Okunma: 19 Ocak 2019 02:45
·
2019 8. kitabı
Nevâl El-Seddavi
8.3/10 · 26,4bin okunma
Puan vermedi·188 syf.··
2019 4. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 08 Ocak 2019 14:38
Sartre ile "bulantı" kitabıyla tanışmıştım. Bende o kadar anlamı büyüktür ki hayatımın en buhranlı,en yoğun duygular yaşadığım dönemine denk gelip frene basmanın artık bir anlam ifade etmediği zamanda direktif verme görevini üstlenmişti. Kitabı otobiyografi niteliğinde. İnsan kendini anlatırken pek de objektif olamaz sanırsam. Ama Sartre gerçekçilikte çığır açmış bu kitabıyla. Babasızlıkla hayata yenik başlamışlığın vermiş olduğu bir ruh haliyle geçen çocukluktan ötürü edebiyata yönelişi ve okumanın yazmaktan her zaman için üstün oluşunu muazzam bir şekilde aktarmış. Sürrealist ve nevrotik bir anlatımın tadına varmak istiyorsanız bu kitap önce aklınızda sonra kütüphanenizin en baş köşesinde olmalı... "En önde olmaya gıpta etmeyi istemeyecek kadar mağrur ve ikinci sırada da olmayı kabullenmeyecek kadar kendini beğenmiş olduğundan kimselerle görüşmezdi. Kendinizi aratmayı bilin derdi" Kitabın bitişinde kendisini şöyle tanımlıyor: "Bütün insanlardan yapılmış ve hepsi kadar değeri olan ve herkesin kendisi kadar değerli olduğu bir adam işte..."
SözcüklerJean-Paul Sartre · Can Yayınları · 20201,860 okunma