Şeyma

Puan vermedi·303 syf.··
2019 30. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 15 Nisan 2019 22:58
Albert Camus'un dili benim edebi ve felsefik dilden aldığım lezzete o kadar yakın, o kadar aynı.. Kitap bitmesin diye her gün cüzi sayfa sayısıyla ilerliyordum. Vebadan verilen kayıplarla yüzleşmeyi ve aslında kayıptan çok daha farklı duyguları öğrendiğini anladı doktor..Tek gerçek cinayeti çocuklar ve insanları ölüme yollayan neyse onu yüreğiyle onaylamış olanı affetmemeyi, gerçek sanılan ama duygusal fakirlik içinde insana duyulan duyguların da insanı arada bir ödüllendirmesi gerektiğini, tam da ihtiyacın olunmadığı bir anda huzuru ölümde bulmayı, vebanın insanları tecrit ettirirken onları birbirine daha çok yakınlaştıran bilişsel bir olay olduğunu.... Yazarın dediği gibi şuna inanıyorum ki,; insanların arasında nefret,düşmanlık,savaş vs. duyguların ve olayların çoğalmakta olduğu zamanlarda öldüğünü sandığımız veba tekrar ölü farelerini bizim aramızdaki bu düşmanlığı ve bizi öldürsün diye gönderecek. Bizse sadece bilmediğimizi öğreneceğiz doktor gibi, ya da öğrenmeyeceğiz, ki bu daha acı.. Umarım vebasız öğrendiğiniz bir hayat sizin olur... Kısacası muhteşem bir yapıttı.Kalemine sağlık Camus
VebaAlbert Camus · Can Yayınları · 202024,6bin okunma
mehmet aslan isimli okura yanıt verildi
Şeyma
Türü felsefik olmasına rağmen gayet anlaşılır bir üslubu var. Fakat yazarın biraz şahsına münhasır bir anlatımı olduğundan alışmak lazım. Konuya bakış açısını farklı bulursanız diline de çok çabuk alışıyorsunuz. Toplumun içinden konuları işlediği için de bakış açısını farklı bulmamak mümkün olmuyor haliyle. Kısır döngüye sokuyor sizi yazar istemeseniz de. Benim şahsi yorumum bu yönde. İyi okumalar :)
Reklam
"Bana Bir Şeyhler Oluyor " Yılmaz Erdoğan'ın oyununa daha önce hiç gitme fırsatım olmamıştı. Fakat bugün 3 saatlik bir oyundan sonra gerçekten işbilen birinin oyununu izlemek daha bir tat veriyor. Genelde takip ettiğim 2 tane topluluk vardır her oyununa kefil olabileceğim. Lise topluluğu diye beklentimi asgari düzeyde tutmama rağmen oyunun hakkını verdi tüm oyuncular. Tiyatro sezonunu şahane bir oyunla açtım. Tanrı ile konuştuğunu iddia eden birinden akıl hocalığı yapmasını beklemek ve bunu komedi, aynı zamanda ders verir nitelikte bir görüş ile harmanlamak herkesin harcı olmasa gerek. Velhasıl Modigliani den sonra bebek gibi oldum bu oyunla 🐰 teşekkürler Yılmaz Erdoğan 🌼
Kültür-Sanat
Şeyma
"Oyunlarda bile savaşıyoruz. Oyunu savaş gibi görünce savaşı da oyun gibi görüyoruz herhalde "