Ölüm nedir biliyor musun? Önünde sonunda çalacağımız tek hakikat kapısı, bizi bir Yaradan var, Yaradanın emriyle gene kendine dönüşümüzdür ölüm, bir daha ölmemek üzere dönüşümüzdür ona.
Nasıl döneceğiz ona? diye sorar çocuk. Şu çiçekleri görüyor musun? kurumuşlar. Bunların renk renk açıldığı Mevsimi hatırlıyor musun? Şimdi yok işte onlar, ama sahiden yok mu?
Öyle mi? oluyor, diye bakar çocuk.
Gününü değerlendirmeye bakacaksın... günün nasıl değerlenir, bak anlatayım: şimdi ömrünü bitmiş say, ömrüm bitmiş de sen yalvarmış yakarmışsın sana gözyaşların içinde cabadan bir gün daha vermişler. .. İşte bu anda o bir tek son günün içinde bulunuyorsun... İşte O son günde ne yapacaksan, her gün onu yapacaksın.
O zaman bu bahçede gezinmem ki, der çocuk. ne yaparsın ya ?
Ağlarım.