Beklentilerimin fazlasıyla üstünde bir kitaptı benim için. Yazarın çoklu evren teorisini ele alması, toplumun içerisinde bulunduğu hali şeffaf bir şekilde yansıtması gerçekten kitabı büyük oranda sürükleyici yapan etkenlerdi. Rahatsız edici tek nokta bence bazı soru işaretlerinin tam cevabını bulamamış olmasaydı. Evet, seri halinde olması bunu açıklar ama yine de temel bazı soruların cevap bulmasını isterdim. Çok fazla boşlukla bitti açıkçası. Süreç çok güzel ilerlerken sonuç kısmı bir boşluk gibi kaldı zihnimde. Alex ve Jenny'in birbirine olan hisleri güzeldi evet ama o kıyamet sahnesinde bile birbilerine olan aşklarını düşünmeleri bir tık rahatsız ediciydi. İnsanlar ölüyor, evrenin sonu geliyor, ölecekler ama hâlâ bir aşk derdindeler. Okurken bir tık sinir olmadım değil. Ama onun harici olay akışı, betimlemeler ve süreç çok güzel işlenmişti. En çok hoşuma gidense, yazarın evrenler arası geçişi çok iyi kullanmış olmasaydı. Bir boyuttan öbür boyuta geçişi anlatırken çok şeffaf geçişlerle işlemiş. O yüzden okurken anlam bozukluğu ya da zihin karmaşası yaşamadım. Uzun lafın kısası gerçekten ütopya çok güzel işlenmiş. Ara vermeden diğer seri okunursa belki daha az soru işareti kalabilir zihinde. Genel anlamda beğendiğim bir eser oldu.
Selametle...