Yaşamı Hala Seviyor muyuz??
9/10
·192 syf.··
Beğendi
·
2026 34. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 16 Haziran 2026 20:44
Erich Fromm okumaya başlamak isteyen biri için Sevme Sanatı ve Yaşamı Hâlâ Seviyor Muyuz? bence en doğru başlangıç kitaplarından ikisidir. Çünkü bu iki eser, Fromm'un insana, topluma ve yaşama nasıl baktığını anlamak için önemli birer kapı aralıyor. Erich Fromm'un Yaşamı Hâlâ Seviyor Muyuz? kitabı; çeşitli röportajlardan, makalelerden, konferanslardan ve farklı eserlerinden alınan bölümlerden oluşuyor. Birbirinden bağımsız gibi görünen bu metinler, ortak bir sorunun etrafında birleşiyor. Erich Fromm yalnızca bir psikolog değildir. Aynı zamanda güçlü bir sosyologdur. Belki de bu yüzden insanı hiçbir zaman toplumdan kopuk ele almaz. Çünkü insanı anlamanın yolu yalnızca bireyin iç dünyasına bakmaktan geçmez; onu şekillendiren toplumsal koşulları da anlamaktan geçer. Fromm'un en çok hoşuma giden yönlerinden biri de budur. O, toplumu bireyin karşısına koymaz. Tam tersine, insan ile toplumun birbirinden ayrı düşünülemeyeceğini gösterir. Çünkü insansız toplum olmaz, toplumsuz insan da olmaz. İnsan sosyal bir varlıktır. Bir yere ait olmaya, başka insanlarla ilişki kurmaya ihtiyaç duyar. Bu yüzden birey ve toplum aslında aynı bütünün iki parçasıdır. Fromm da hem psikolog hem sosyolog kimliğiyle bu ilişkiyi çok başarılı bir şekilde analiz eder. Bir yandan toplumun insan üzerindeki etkilerini incelerken, diğer yandan insanın toplumu nasıl şekillendirdiğini gösterir. Çünkü toplum dediğimiz şey de sonuçta insanlardan oluşur. Toplumun ilerlemesi de gerilemesi de insanın elindedir. Yaşamı Hâlâ Seviyor Muyuz? kitabında beni en çok etkileyen kavramlardan biri "canlılık" kavramı oldu. Bugün canlılık denildiğinde çoğumuzun aklına hareketli olmak, sürekli bir şeylerle uğraşmak, yoğun olmak ya da üretmek geliyor. Oysa Fromm'un sözünü ettiği canlılık çok farklı bir şeydir. Canlılık; insanın
1000Kitap
Yaşamı Hala Seviyor muyuz?Erich Fromm · Say Yayınları · 202486 okunma
For House of the Dragon*
Puan vermedi·624 syf.··
Beğendi
·
2026 31. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 13 Haziran 2026 22:18
Deli Targaryenlerin hayatını merak ettiğim bir dizi sürecini geçirip 3. Sezon gelmeden önce meraktan ölmeme adına başladığım Ateş ve Kan hakkında birkaç duygu düşünce şeysidir…. Öncelikle Ursula Le Guin dışında fantastik edebiyat okumadığım için acaba onca ismi aklımda tutar mıyım, ders çalışır gibi roman mı okunur, ben kpss çalışırken bile Osmanlı hanedanı hakkında not tutmadım buna mı tutayım gibi kaygılarım olmasına rağmen tüm bunların gereksiz olduğunu ilk sayfalardan hissettiren G. R. R. Martin dedeye teşekkürler…. İlk sayfalardan hemen içine alıp basit ama nüktedan bir kalemle yazılan kurgu OHA BEN FANTASTİK EDEBİYAT SEVERMİŞİM hissi yarattı. Öğretmenler odasında bazen kahkaha atmana vesile olduğu için çevreme bakıp lan beni deli sanmasınlar bakışı atıp kimsenin olmadığını fark edince devam etmem de cabası…. Global platformlar diziyi feminist ve queer bir düzlemde çekiyor sanırken kitapların da bu şekilde yazılmış olması benden tam puan aldı. Sadece Targaryenler deli sanırken diğer hanelerin de onlardan aşağı kalır yokmuş. Hepsi manyak abv, ahanda şu karakter iyi diyeceğimiz kimsenin olmamasına ayrıca bayıldım…. Kitap vadideki nehirler gibi aktığı için sabah akşam okudum… arkadaşlarımın goygoy görüşmelerini hep ertelememe sebep olup sosyalleşmeyi unutsam da aldığım keyif paha biçilemez. Dizinin yeni sezonuna bir hafta kalmışken beklentiyi arşa çıkardım bekliyorum!
Ateş ve KanGeorge R. R. Martin · Epsilon Yayınevi · 20191,514 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Alın, okuyun ve okutturun
10/10
·847 syf.··
2026 5. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 21 Nisan 2026 03:30
Genel yorumum: Bugün, size George R. R. Martin'in yazdığı ve uzun yıllardır hâlen devam etmekte olan Buz ve Ateşin şarkısı serisinin ilk kitabını, yani Taht Oyunları'ndan bahsedeceğim. Dizisini bilmeyen yoktur diye düşünüyorum. Yaklaşık olarak final sezonuna kadar adından ve başarısından söz ettiren dizinin finali tartışmalı bir şekilde biten bu serinin aslı 1996 yılında çıkan orijinal ismiyle A Game of Thrones kitabıdır. Öncelikle bu kadar popüler bir seri olmasının hakkını sonuna kadar veriyor diyebilirim. İlk sayfasından son sayfasına kadar okuduğum ve uzun zamandır fantezi eserleri arasından beni bu kadar içine kaptıran bir kitap olmamıştı. Karakterleri, atmosferi, olayları falan okurken akıp gidiyor resmen satırlar arasında. Kitabın konusuna gelecek olursam eğer kitabımız; Bran isminde Stark hanedanlığına mensup bir çocuğun gözünden başlıyor. Kuzeyde yaşayan starklar onurlu, güvenilir insanlarıyla ve soğuk iklimleriyle bilinen insanlar. Kışyarında mutlu, mesut, herşeyin eğlencesinde doyasıya yaşayan starklar, birgün krallığın daha doğrusu direk kralın baş yardımcısı, kral eli Jon Aryn’ın ölümü haberiyle birlikte bizzat sarsılıyorlar. Bunun üzerine kral Robert Baratheon, çok yakın arkadaşı olan ve kışyarının lordu olan Eddard Stark’ı yeni kral eli olması için ziyarete geliyor ve olaylar bu noktada baş göstermeye başlıyor. Ve hikaye genel olarak olarak Stark, Baratheon, Lannister ve Targaryen gibi hanedanlıkları ele alıyor daha çok. Çok fazla konusundan da bahsetmek istemiyorum aslında, tavsiyem çok fazla bilgi edinmeden, spoiler yemeden okumanızdan yanadır. Stark ailesinin yanı sıra kitabın her bölümünde farklı bir karakteri okuyor, farklı bir hanedanın gözünden olayları değerlendirme fırsatı buluyoruz. Ayrıca hikayenin çeşitliği açısından da çok hoş bir yazım tarzı kullanılmış bence. Ve
Edebiyat
Taht OyunlarıGeorge R. R. Martin · Epsilon Yayınları · 201310,9bin okunma
Off campus
Puan vermedi·448 syf.··
2026 1. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 18 Mayıs 2026 00:00
İlk defa dizisi kitabından iyi olan bir kitap okudum. Bridgerton'ın tam tersi olmuş onda kitaplar çok iyiydi dizisi berbattı bunda kitabı beğenmedim dizisi çok iyiydi umarım 2. Sezonuda güzel olur. Bridgerton'ı belki Amazon çekseydi oda bunun gibi güzel olabilirdi... Keşke Amazon çekseymiş dedirtti. Dizinin sonundaki Hannah nın söylediği the girl that i am çok iyiydi. Genel olarak hannahnin dizide söylediği şarkılarda güzeldi. Garreta pina colada sonrası kareokede kur yaparak şarkı söylemesi falan. Spoiler Kitapta olup dizide olmayan garretgilde dizi izlerken saat gece 3 olunca hannahnin garretlarda kaldığı bölüm vardı patlamış mısır birbirlerine içlerini dökmeleri arkadaşça vs. keşke diziye koysalarmış oldum koymamalari kötüydü güzel sahneydi. Dizide logani öpüyor kitapta deani orda bi kafam karıştı dizide niye öyle yaptılar anlamadım. Ayrıca kitapta allie ve deanden hiç bahsetmemisler 2. Kitap heralde onları anlatıyor onuda okumayı düşünüyorum eğer öyleyse 2. Sezon ne anlaticak bunlar Hannah illa garretı palas pandiras geçiştirmiş oldular ozaman. Kitabın sonlarına doğru resmen Türk dizisi klişesi yaşattı phillin hannahaya uzak dur oğlumdan yoksa çulsuz koyarım onu, fakir kalır hokey oynayamaz demesi dedimki bir an yazar herhalde bizim pembe dizilerden çok izledi neyse bu da bridgerton kadar olmasada 2 günde bitirdim. Kitap okumaya dönmek için okunabilir ama dizisi daha iyi.
1000Kitap
AnlaşmaElle Kennedy · Yabancı Yayınevi · 20163,225 okunma
10/10
·165 syf.·
2026 17. kitabı
Türkiye'deki mevcut ve kirli diyebileceğimiz futbol düzeni nedeniyle bir Anadolu takımının Avrupa kupalarında mücadele etmesi ve başarılı olması nadir bir olaydır. İşte Samsunspor taraftarı, takımlarının elde ettiği bu başarıyı ölümsüzleştirmek için bu kitabı çıkarmışlar. Kitap genel itibariyle üç bölümden oluşuyor. İlk bölümde Samsunspor'un 90'lı yıllarda elde ettiği Balkan Kupası şampiyonluğu ve Inter Toto Kupası'nda oynadığı maçlar anlatılmış. İkinci bölümde Samsunspor'un geçen sezon elde ettiği lig 3.'lüğü ve devamında Avrupa'da oynadığı maçlar ele alınmış. Her maçın öyküsü tek tek işlenirken takım kadroları ve maçtaki önemli anlar tıpkı maç skoru sitelerindeki gibi görsel olarak aktarılmış. Son bölümde ise Samsunspor'un Konferans Ligi'nde yarı final eşiğinden dönen bu başarısı üzerine ulusal medyada meşhur olan isimlerle birlikte Samsunspor maçlarını deplasmanda izleyen taraftarların görüşlerine yer verilmiş. Televizyon ve internet ortamından tanıdığımız Erdal Hoş, Gökhan Abdik, İbrahim Kırkayak, Murat Kargı, Özgür Buzbaş, Özkan Öztürk gibi sunucu ve spor yorumcularının objektif görüşleriyle kitap biraz daha renkli hale gelmiş. Samsunspor futbol denince özel bir camia olarak biliniyor. Geçmişinde İstanbul takımlarının tahtını sallayan başarılarıyla, 20 Ocak kazasıyla, defalarca küme düşmesine rağmen bir Karadenizli inadı edasıyla tekrar geri dönmesiyle... Tüm bunlara son 10 yıl içinde 2. Lig'e düşme, kayyuma kalma, batmanın eşiğine gelme, küllerinden doğma, transfer yasaklı ve 15 oyuncudan oluşan kadrosuyla ligi 3. bitirip Avrupa'ya gitmesiyle ve tabii ki UEFA Konfreans Ligi çeyrek finali de eklendi. Tüm bunlar Samsunspor'u biraz daha özel yaptı. İşte bu kitap tüm bunlara değinen bir eser durumunda. Mehmet Yılmaz daha önce Samsunspor üzerine yazılar yazmış,
Atatürklü Arma Avrupa'daKolektif · İstanbul Samsunsporlular Derneği Kültür Yayınları · 20263 okunma
Puan vermedi·120 syf.··
2026 26. kitabı
·
33 günde okudu
·
Okunma: 13 Mayıs 2026 19:02
Evet bu zamana kadar çok kitap okudum ama beni bu kadar etkileyen beni oradan orduya savuran tam şimdi olayı çözdüm dediğin anda aslında olayın asla öyle olmaması inanın her sayfasında şok içinde okuduğum ve bezen de aşk-ı memnu 3. Sezon mu çekiliyor diye düşündüğüm anlar çok oldu çünkü öyle bir kitaptı ilk başta niniye üzüldüm daha sonra 41 yıldır denk gelmeyen iki dosta ama denk gelmeme nedenlerini öğrenince olduğum yerde kala kaldım Allah kahretmesin;) Bir yandan kitabın sonunu çok merak ediyordum bir yandan da kitabın bitmesini istemiyordum ama bitti aslında çok şey anlatmak istiyorum ama kitabı okumanız daha iyi olur. Ve kesinlikle okumanız gerekiyor İyi okumalar:)
Mumlar Sonuna Kadar YanarSándor Márai · Yapı Kredi Yayınları · 20246,7bin okunma