Ama az önce dediğim gibi acılar korkaktır, yaşamayı fazlasıyla talep edersek korkup geri çekilir, bu talep ruhumuza gömülü aşırı ölüm isteğinden daha güçlü bir şekilde etimize gömülüdür.
(…) varolmanın şeytansı güçlerinden yirmi yıl uzak kalan ben, doğanın bazen sıcağını ve soğuğunu, ölümü ve hayatı, sevinci ve umarsızlığı, birkaç kısa soluğu bu kadar muazzam ve muhteşem bir şekilde nasıl sığdırdığını asla anlayamazdım.