Simge

Simge
“Her yaşam, ışığın ardında kendi gölgesini taşır.” “Ben bir kitap karıncasıyım.Sayfalar benim evim.Sözcükler arkadaşım…”

Simge

, bir kitap okudu
7/10
·368 syf.·
5 günde okudu
·
Okunma: 05 Ekim 2025 00:00
·
2025 112. kitabı
Robert Sabatier
8/10 · 85 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!

Simge

, bir kitap okudu
9/10
·224 syf.·
4 günde okudu
·
2025 113. kitabı
Eugenio Borgna
8.2/10 · 558 okunma
Böyledir, sevdiğimiz bir insanın ölümü kökten ve mutlak bir yalnızlığın içine dalmamıza neden olur. Roland Barhtes'ın,gözyaşlarından dolayı ertelenmiş ve eğilip bükülmüş sözlerle söylediği gibi, sevdiğimiz bir insanın ölümünü izleyen yaban­cılık hissinden dolayı en derin ve içsel özümüz, kendimiz için de başkaları için de tanınmaz olur. Eskilerde içimizde görün­mez ve hani neredeyse dile gelmez, kaçamak ve geçici olarak doğuveren ve derhal anlam kazanıveren hareketlerimizin, sessizliklerimizin, kalp atışlarımızın içi boşalıverir; bundan da önemlisi, etrafımızdaki kişilerde hiçbir yankı uyandırmaz olur. Bu yalnızlık; yaşamın her yönünü -aniden boğuluveren, hiçe dönen daha başka kendini gerçekleştirme nedenlerini de- de­lip deşen bir yalnızlıktır. Umutsuzlukta umut; acıda, ıstırapta neşe izleri bulmamızı sağlayan sevilen kişinin kaybı halinde, artık, onun sessizlikle bile dolu dolu kıldığı günlerin duygusal ve ruhsal bir seçeneği kalmaz. Böylelikle kendimize ve başka­larına yabancılaşırız; hiçbir aile ya da eş dost ilişkisinin dindiremediği bir yalnızlığın uçurumlarına dalarız. Başkalarının gözünde yalnız değilizdir. Sevdiğimiz kişinin kaybından önce yaptıklarımızı yapmaya devam ederiz, ancak her şey özündeki anlamı, duygusal ışığını yitirmiştir. Böylelikle, insanlarla iliş­ki kurma şeklimiz öncesine göre değişir; varlıkların ve nesneler dünyasının bizimle kurduğu gizemli konuşma dili değişir: Eskiden sıcaklık ve ışık yayan sarhoş edici dağların, denizle­rin dili, başkalarıyla yaşamanın sonsuz anlam çağrışımlarının dili…
Sayfa 177·Kitabı okudu
Başka ölümlülerin hâlâ nasıl yaşayabildiklerine hayret ediyor­dum. Çünkü hiç ölmeyecekmiş gibi sevdiğim kişi ölmüştü; onun ölümünden sonra hâlâ nasıl yaşadığıma şaşıyorum, çünkü ben bir başka oydum. Bir ozan arkadaşından söz ederken, onu "ruhunun yarısı" olarak çok güzel ifade etmiş. Onun ru­huyla kendi ruhumun iki vücutta tek bir ruh yaptıklarını hisset­ miştim. Yaşam bana çok ağır bir yük gibi geliyordu, bu yüzden yaşamak istemiyordum. Çünkü yarım yaşamak istemiyordum. Buna karşın o kadar sevdiğim kişinin tamamen öleceği korku­suyla ölmekten de korkuyordum!
Sayfa 170·Kitabı okudu
Yalnızlığın karanlık gecelerine, ölüm, sevdiğimiz kişi bizi terk ettiğinde kalbimizi yaralayan yalnızlık konuları eşlik eder. Ölmek meselesi de, ölmekte olan kişinin benzersiz ve anlatıl­maz yalnızlığı da, yalnızlığın derin sessizliğinin içinden filizle­ nen, arzulanan ve aranan ölüm meselesi de devrededir.
Sayfa 169·Kitabı okudu