Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Manisa Günlükleri 3
Manisa tarihi genellikle üç kısımda incelenir. Bugün sizlerle üçüncü bölümü paylaşmaya çalışacağım. Manisa sahip olduğu tarihi eserlerin birçoğunu osmanlıya borçlu. Sancağa çıkma uygulamasının en önemli merkezi olması dolayısıyla saray erkanı burada yetişmiştir. Burada yetişenler padişahla beraber İstanbul'a geçmiştir. 1400 ile 1600 arasında
“Bu kardeşiniz” söylemleri (öbür şahsın da “Bu kardeşinize yetkiyi verin…” diye başlayan bir cümlesi vardı), hatasını kabul etmeme (tabii bana göre bir hata değil, bilinçli bir eylem), halkın iradesini küçümseme, jest-mimikler, her seferinde dini siyasetin bir parçası yapmaya çalışması… Hayır, Erdoğan’dan bahsetmiyorum; Ekrem İmamoğlu’ndan
Reklam
FRANSA KRALI'NIN KULAĞINI çEKEN KANUNİ Osmanlı Devleti sınırlarının Avrupa içlerine kadar uzandı- ğı Muhteşem Süleyman devrinin Fransa'sınında kadın ve erke— ğin birbirine sarılarak dans ettikleri haberi Kanuni'ye ulaşınca Osmanlı Hakanı'nın zamanın Fransa Kralı’na bir mektup ya- zıp, mektubunda: . “Ben ki,- kırksekiz krallığın hakanı Sultan Süleyman Han'- ım. Sefirimden aldığım habere göre, memleketinizde dans na"mı altında kadın-erkek birbirine sarılmak suretiyle, alâmelein- nas (herkesin gözü önünde) icra—i lağviyyât (faydasız işler) iş- lenmekte olduğu mesmuu şahânem olmuştur (işitmişimdir). İş bu rezaletin memleketime de sirayeti ihtimali muvacehesinde nâme-i hümayunum yed'ı'nize (ulaşmasından) itibaren derhal son verilmediği takdirde, bizzat orduyu hümayunumla vusülu"nden gelip men'e muktedirim.” diyerek gözdağı verdiğini ve bunun üzerine Fransa'da bu dans âdetin- den hemen vazgeçildiğini. ..
Negri's and Hardt's EMPIRE
The key to the global power of Empire lies in the fact that it is a new juridical power. That is, it is based on the constitution of order, norms, ethical truths, a common notion of what is right, and so on. This juridical formation is the source of the power of Empire. Thus, it can, in the name of what is ''right'' intervene anywhere in the world in order to deal with what it considers humanitarian problems, to guarantee accords, and to impose peace on those who may not want it or even see it as peace. More specifically, it can engage in ''just wars'' in the name of this juridical formation; the latter legitimates the former. Such wars become a kind of sacred undertaking. The enemy is anyone or anything that the juridical formation sees as a threat to the ethical order, as it defines such an order, in the world. Thus the right to engage in just wars is seen boundless in time; it is permanent, eternal.
Nene Hatun Saygıyla...🌹🌹🌹 22 05. 1955 ♥ 1955’te Türk Kadınlar Birliği tarafından Yılın Annesi seçilen Nene Hatun, Türkiye’de “Yılın Annesi” unvanı verilmiş ilk kadındır.♥ • • • Ne yazık ki , bu kahraman Türk Kadını, Cumhuriyet gazetesinin İstanbul muhabiri gazeteci İsmail Habib Sevük’ün 1937 yılında Erzurum’da Nene Hatun ve diğer 93 Harbi