Gülben SOYSAL

Gülben SOYSAL
@soysalgulben
Ne çok güldün, ağlamamak için.
Çok çaba harcadığımız bir şeyin sonucunu o an alamayabiliriz. Bu onun zamanının henüz gelmediğini gösterir. Bazen çok çaba harcayıp, bıraktığımız şeyler, hiç ummadığımız anda sonuç vermeye başlar. Biz onu bırakmışızdır. Ama o bizi henüz bırakmamıştır. Aniden olan o müthiş şey, aslında göründüğü gibi aniden de olmamıştır. O şey, geçmişte uyandırmaya çalıştığımız isteğimizin, çabamızın bir sonucudur. Zaman alan ama sonuç vermeyen şeyler sizi hayal kırıklığına uğratmasın. Çünkü o şeyler, sonrasında aniden gelişip, müthiş bir şeye dönüşebilir. •Gülben
1000Kitap
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Kendisine saygı duyan insanlar, sergiledikleri bütün güzel davranışlarıyla, aynı zamanda başkalarına da saygı duyduklarını gösterirler. Gerek güleryüzleri, gerek nezaketleri, gerek gittikleri ortamlarda nasıl yemek yediklerinden tutun, oturdukları sandalyeyi nasıl bıraktıklarına kadar kendilerini açık ederler. “Ben buradayım” diye bağırmalarına gerek yoktur o insanların. Çünkü yaptıkları her eylemi, “görünmek” ya da “takdir edilmek” için değil, “öyle olması gerektiği” için yaparlar. Bence birinin işini zorlaştırmayan, başkasına yük olmayan, bulduğu şeyi, olduğu gibi bırakmayı bilen o insanlar, saygıyı başkalarına sundukları kadar, saygıyı en çok hak eden insanlardır da. •Gülben
Psikoloji
Yakın zamanda eve süpürge tutarken, kendimle ilgili bir aydınlanma yaşadım. Süpürgenin haznesi boşaltılmadığı için, içeride tıkanıklığa sebep olmuş ve bu tıkanıklık sonucu süpürge, eskisi kadar iyi süpürmemeye başlamıştı. Boşaltmayı erteleyip, içine çektirmeye devam ettiğim, her bir toz tanesi, süpürgenin işlevinin kaybolmasına sebep olmuştu. Bir gün motordan sesler gelmeye başladığında, sorunun orada birikmesine izin verdiğim, toz tanelerinin olduğunu anlayıp, haznesini bir çırpıda boşalttım. Sonra tekrar süpürgeyi çalıştırdığımda, aslında sorunun süpürgede olmadığını, sadece içinde birikmesine izin verdiğim tozların olduğunu fark ettim. Dışarıya atamadığımız, içerde birikmesine izin verdiğimiz her bir toz tanesi, orada çoğalarak, bulunduğu yere zarar verir. Ve o şeyi, bir zaman sonra işlevsiz hale getirir. Bu yüzden süpürgenizin haznesi dolduysa, boşaltın. Bu arada konu, süpürge değil. :) •Gülben
Psikoloji
“Problemleri, onlara sebep olan düşünce yapısıyla asla çözemeyiz.” -ALBERT EİNSTEİN
Sayfa 43 - Koridor Yayınları·Kitabı okudu
Alıntı
Eyleme geçirdiğimiz her davranışımız, aslında bize “bizi” anlatır. Mesela bir çikolatayı paylaştırırken, kendinizi bir gözlemlemelisiniz. En büyük parçayı kendinize mi ayırıyorsunuz?Yoksa gerçekten herkese eşit mi paylaştırıyorsunuz? Ya da en küçük gelen parçayı kendinize mi ayırıyorsunuz? En büyük parçayı kendinize alıyorsanız, sadece kendinizin değerli olduğunu düşünüyorsunuzdur. En küçük parçayı kendinize alıyorsanız, kendinizi diğerlerinden değersiz görüyorsunuzdur. Herkese eşit paylaştırıyorsanız, siz de dahil orada bulunan herkesin, değerli olduğunu düşünüyorsunuzdur. Bazen kendimize, değerli olduğumuzu söylememiz yeterli olmayabiliyor. Maalesef pozitif anlamda eyleme geçiremediğimiz her davranışımız, bizi negatif etkiler. •Gülben
Psikoloji