İnsan sözde ahlaki ve vicdanlı görünse de, iş uygulamaya geldiğinde her zaman kendi çıkarını düşünen hesabi mantığına yenik düşer.

Münzevi monolog ͜͜͡͡✯

@Swlrmk1
·
Fakat içimizde, bizim “ahlak” tarafımızda hiçbir şekilde münasebete geçmeyerek hadiseleri muhakeme eden, neticeler çıkaran ve tedbirler alan bir “hesabi” tarafımız vardı ve lafta değilse bile fiilde daima o galip çıkıyor ve onun dediği oluyordu.
Boykot listeme geç kalınmış bir sözde yazar eklemem gerekmiş buyrun Ayşe Kulin
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Ehl-i Sünnet mezhebine göre, velinin kerâmeti, peygamberinin mu'cizesidir ve velâyetin subütu, kerâmetin zuhüru iledir. Çünkü kerâmet istikametle ve amelde, sözde ve her harekette Resülullah'ın sünnetine tâbi olmakla olur. Buna rağmen Hazreti Hâce'mizin sözlerindendir: Hârik-ı âdelerin ve kerâmetlerin görünmesine itimad etmemelidir. İşin esası istikamet ve mütabeat-ı sünnet-i seniyyedir. Nitekim akâidde der ki: Velînir kerâmeti olan her bir şey, peygamberin mu'cizesi olur Çünkü kerâmetin görünmesiyle o kişinin veli olduğu anlaşılır. Veli, dininde sağlam olmadıkça veli olmaz. Yani zâhiri ve ahlâkı şer'a uygun olacaktır. Şâh-ı Nakşibend
Alıntı
Kendimle hasbihal…
Gözümü sıkıca kapattım Bir şeyleri unutmak istiyor gibiydim Ama hatırlamak istedim, Belkide hiç olmamak. Sonra yeniden kendim olmak istedim. Baktım uzunca... Pencereden yansıyan ışığın duvardaki aksine baktım. Bir hayâlim vardı onu hatırladım. Sonra hayâlime ulaşmaya engel, önüme koyduğum koca dağlara baktım... Ve o an, zihnimde hepsi eriyip gittiler Anladım ki birkaç tepecikten ibarettiler. Gözümde neyi büyüttümse önümde taş olarak onu gördüm. Ben kendim koymuştum ,kendim örtmüştüm hayâllerimle aramdaki perdeyi.. Evet şimdi fark ettim ama bunun bir ehemmiyeti yok.. Yolum yürünmemekten ot bağlamış. Menzilimin tahayyülümdeki rû’yeti gittikçe azalmış. Benmişim aslında kendime engel. Kurduğum, kurguladığım , önüme çıkardığım ne varsa hepsi bir çengel, Bir domino misâli dokunmamla dökülüp gittiler. Ben mi? Hayır, beni götürmediler... Ben yine buradayım, geceye birazcık hüzün bıraktım. Bir acılık hissettim damağımda.. Ve başka bir acı, bağrımda...
Sana dair, susarak yitirdiğim, sana dair, gülerken kaybettiğim ve ben sana dair güzel şeyler söylemezken kendime kızgınım, ben seni hiç anlayamadım, senin sözde sevmelerin, dokundurmadıktan sonra acılarını derman değilsin diye bırakıp gitmelerin, kederli günlerin birikimisin ve ben bugün tövbekarım, kırk hamamda, kırk suda yıkayıp, kendime tövbe ediyorum. Neek
Duygu ve Düşünce
Bugün Babalar Günü. Bazen görüyorum küçük kız çocukları babalarına sımsıkı sarılıyorlar. Babaları da onları öpüp kokluyor. İşten yeni gelmiş, o kadar yorgunluğun arasında bile kızlarına değer veriyorlar. Onların istekleri için çırpınıyorlar. Onlara saygı duyuyorlar. Bazen de Şehitlerimizin çocuklarını görüyorum. Boyunları bükük ama gururlu. Bazı babalar da vefat etmiş ama ardında bıraktıkları çocukları onlar için dua ediyorlar. Asıl böyle babaların BABALAR GÜNÜ kutlu olsun. Çünkü asıl onlar gerçek BABA. Erkek evlatlarını göklere çıkaran, kız evlatlarını doğduklarında yüzüne bile bakmayan, eşine, ailesine sadakatsiz, eşiyle ayrılsa çocuklarıyla da ayrılan, çocukları sadece "masraf" olarak gören SÖZDE BABALARIN günü değil bugün. Ben baba konusunda şanssız olabilirim. Ama benim de arkamda dağ gibi duran, bana hem annelik hem babalık yapan bir annem var. Bence benim de annemin BABALAR GÜNÜ kutlu olsun... 💔 #BabalarGünü
Babalar Günü