“En tuhafıysa, vicdanlarının hışmına uğrayanların genelde hiç uğramaması gerekenler olmasıdır. Karıncayı incitmekten çekindiğine emin olduğumuz, tertemiz yüreklerine ve niyetlerine defalarca tanıklık ettiğimiz az sayıda kişi, diğerlerininkiyle karşılaştırılınca dikkate alınmayacak önemsizlikte eylemlerinden, tercihlerinden dolayı bazen büyük üzüntü yaşarlar… Ne acı ki, bu ölçüde duyarlı oldukları için de, hastalıklı bulunur, genelde dışlanır ve yaşamın günlük akışının uzağında tutulurlar.”