Suat

Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Sen içmiyorsan, içenleri kınama bari; Bırak aldatmacayı, ikiyüzlülükleri; Şarap içmem diye övünüyorsun, ama, Yediğin haltlar yanında şarap nedir ki? Ömer Hayyam
Suat
Şarap içmek için havalar hala çok sıcak!
6/10
·160 syf.··
Beğendi
·
2025 29. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2025 23:10
Kitabı çok beğendim, Spinoza felsefesine göre yaşamak gerçekten derin ve anlamlı. Kendimi içinde bulduğum bir anlayış. Yaşama sevinç katma, bu devinimi etrafına bulaştırmak. Anlamak, özgürleşmek... Gerçekten bir yücelik arıyorsak bunu doğada bulabiliriz. Doğadan gelip doğaya karışıp aynı döngüde süregelen, etken ve edilgen bir hayatı yaşıyoruz. Tek bir konu zor geliyor.İnsanin yaptığı her şeyin de bu iradenin içinde olduğu, kişinin yaptıklarını( kötülükleri) affetmek farklı bir boyut ama kabullenip, affedip bu yükü ortadan kaldırmak biraz yüksek bir anlayış istiyor. Sebepler sonuçlar irdelendiğinde sonucun başka kapıya çıkmayacağını anladığımızda, ceza değilde kişinin iyileştirilmesi,rehabilite edilmesi topluma dönüş için büyük bir fayda. Ama insanız işte zor bir kabulleniş zor bir affediş. Ama aynı zamanda sana getirdiği nefretin ağır yükünden kurtuluş ve sonuç özgürlük. Tavsiye ederim.
Spinoza'nın Sevinci Nereden Geliyor?Çetin Balanuye · Ayrıntı Yayınları · 20171,114 okunma
Suat isimli okura yanıt verildi
Suat
Mehtap Çelik rica ederim,kendi adıma söylemem gerekirse insanlarla bu şekilde sohbet edebilmek benim çok kıymetli, o yüzden ben teşekkür ederim
6/10
·160 syf.··
Beğendi
·
2025 29. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2025 23:10
Kitabı çok beğendim, Spinoza felsefesine göre yaşamak gerçekten derin ve anlamlı. Kendimi içinde bulduğum bir anlayış. Yaşama sevinç katma, bu devinimi etrafına bulaştırmak. Anlamak, özgürleşmek... Gerçekten bir yücelik arıyorsak bunu doğada bulabiliriz. Doğadan gelip doğaya karışıp aynı döngüde süregelen, etken ve edilgen bir hayatı yaşıyoruz. Tek bir konu zor geliyor.İnsanin yaptığı her şeyin de bu iradenin içinde olduğu, kişinin yaptıklarını( kötülükleri) affetmek farklı bir boyut ama kabullenip, affedip bu yükü ortadan kaldırmak biraz yüksek bir anlayış istiyor. Sebepler sonuçlar irdelendiğinde sonucun başka kapıya çıkmayacağını anladığımızda, ceza değilde kişinin iyileştirilmesi,rehabilite edilmesi topluma dönüş için büyük bir fayda. Ama insanız işte zor bir kabulleniş zor bir affediş. Ama aynı zamanda sana getirdiği nefretin ağır yükünden kurtuluş ve sonuç özgürlük. Tavsiye ederim.
Spinoza'nın Sevinci Nereden Geliyor?Çetin Balanuye · Ayrıntı Yayınları · 20171,114 okunma
Suat isimli okura yanıt verildi
Suat
Mehtap Çelik determinizm değil özgür irade yanılsınız o zaman :) aslında konunun kuantum fiziğindeki gelişmelerle de ilgisi var, naçizane önerdiğim kitabı belki de çok seveceksiniz
6/10
·160 syf.··
Beğendi
·
2025 29. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2025 23:10
Kitabı çok beğendim, Spinoza felsefesine göre yaşamak gerçekten derin ve anlamlı. Kendimi içinde bulduğum bir anlayış. Yaşama sevinç katma, bu devinimi etrafına bulaştırmak. Anlamak, özgürleşmek... Gerçekten bir yücelik arıyorsak bunu doğada bulabiliriz. Doğadan gelip doğaya karışıp aynı döngüde süregelen, etken ve edilgen bir hayatı yaşıyoruz. Tek bir konu zor geliyor.İnsanin yaptığı her şeyin de bu iradenin içinde olduğu, kişinin yaptıklarını( kötülükleri) affetmek farklı bir boyut ama kabullenip, affedip bu yükü ortadan kaldırmak biraz yüksek bir anlayış istiyor. Sebepler sonuçlar irdelendiğinde sonucun başka kapıya çıkmayacağını anladığımızda, ceza değilde kişinin iyileştirilmesi,rehabilite edilmesi topluma dönüş için büyük bir fayda. Ama insanız işte zor bir kabulleniş zor bir affediş. Ama aynı zamanda sana getirdiği nefretin ağır yükünden kurtuluş ve sonuç özgürlük. Tavsiye ederim.
Spinoza'nın Sevinci Nereden Geliyor?Çetin Balanuye · Ayrıntı Yayınları · 20171,114 okunma
Suat
. “Tolstoy şöyle der: “her şeyi anlamak, her şeyi affetmektir” Fakat affedilen sadece kötülüktür ve her şeyi kavrayan kişinin affedecek bir şeyi kalmaz, çünkü o- Spinoza’nın tekrar söyleyeceği gibi-kötülüğün olmadığını, yalnızca Nietzche’nin “oluşun masumiyeti” dediği şeyin var olduğunu kavramıştır.” . [ Ölüm-Patrick Dupouey]