İnsan hayatının ya da bir bütün olarak organik hayatının anlamı nedir? Bu soruya verilecek herhangi bir cevap, dini varsaymayı gerektiriyor. ''Öyleyse, bu soruyu sormanın bir anlamı var mı?'' diye sorabilirsiniz. Buna cevabım şu olacaktır; Hem kendisinin hem de türdeşlerinin hayatının anlamsız olduğuna inanan yanlızca bahtsız değil, aynı zamanda neredeyse bu hayattan dışarı atılmış biridir.
İnsanların çoğu sınırlı bir hayal gücüne sahiptir. Duyumlarını uyaracak ölçüde yakınlarında gerçekleşmeyen bir olaya ilgi göstermek pek içlerinden gelmez; ama aynı şeyi gözlerinin önünde, doğrudan duygularına dokunma mesafesinde gerçekleşirse bu olay önemsiz bile olsa, hemen aşırı bir duyarlılık gösterirler. Böylelikle normal de nadiren görülen tepkilerini ölçüsüz ve abartılı denilebilecek sertlikte telafi etmiş olurlar