"Vatandır tek yavuklumuz. Ondan gayrı sevda yazılmamıştır bize. Yazılanı yaşarız, sayfa dolunca ölürüz. Adam olan her şeysiz yaşar da, vatansız yaşayabilemez Ahmet Muhtar!"
"Ee...Şimdi...Neredesin ey vatanın hamisi, hürriyet kahramanı Enver? Sen bunları söylerken ağzının içine bakan, bir hareketinle ölümden ölüme koşan ben, Ahmet Muhtar, buradayım! Bu dağ başında, senin hesapsızlıklarınla yitirilmiş, bir zamanlar vatan dediğimiz, artık cehennemimiz olan bu viran topraklarda! Sense o büyük büyük laflar ettiğin Berlin'desin yine. Bize de üç vakte kalmadan yanına savuşacak olan emmini, hampalarını avutmak kaldı."
ey yıldızlar yeryüzü sakinlerinin cefasını, riyasını
yoksa siz de mi anladınız
ey yıldızlar...saf, iyi yıldızlar
gökyüzünün kalbine bu yüzden mi saklandınız