Javier Marias tanışmakta çok geç kaldığım bir yazar ama tanışma kitabım "Beyaz Kalp" oldu. Detay detay, derinlikli, katmanlı bir anlatım... Okurken iyi bir kitap okuduğunuz hissini veren, her cümlenin , hatta her kelimenin üzerinde düşünmenizi sağlayan bir kitap... Sayfalar öyle su gibi akıp gitmiyor, ama biz artık seçici okular olduk bence. Bir kitap beni zorlasın ve düşündürtsün istiyorum ve bunu Marias'ta fazlasıyla buluyorum.
Anlatıcı Juan'ın ağzından Ranz'ın hikayesini okuyoruz ve dinliyoruz bu kitapta. Uzun ama gerçekten uzun cümlelerle bir durumu her açıdan bize anlatıyor yazar. İnsanları anlatıyor, düşünceleri anlatıyor, sokağı tasvir ediyor, havada uçuşan bir toz tanesini tasvir ediyor. İşte bu yüzden Marias okumak zor belki ama bir o kadar da muhteşem...
İyi edebiyatın peşinde olanlar kaçırmasın:))