Bu kelimeyi soyleyen ilk nesil ile bizim aramızdaki bu açık farkın sebebi nedir acaba?
Farkın sebebi şudur:
Onlar, bu kelimeyi hakkiyla anlamış ve neyi kabul ettiklerini bilerek "Lailaheillallah" demiştir.
Bugün ise çoğu insan, bu kelimeyi anlamadan, neyi kabul ettiğini veya reddettiğini bilmeden"Lailaheillallah" diyor.
Öyleyse ilk neslin anladığı gibi anlayabilmek için bu kelime tekrar irdelenmeli ve kaybolan manaları, zaman içerisinde unutulan şartları tekrar gündeme getirirlmelidir. Ta ki aradaki fark kapansın, yollarına uymakla emrolunduğumuz insanların anladığı gibi bu kelimeyi anlayalım ve yaşayalım.
Yeni bir hayat, nizam, düşünce bir yana; cahiliye bağlarına daha fazla sarılıyoruz. Izzet medeniyet bir yana, her geçen gün kanımız bedenimiz ve namusumuz İslam düşmanlarının ayaklarının altında ucuzluyor.