Hoşçakal mavi gözlü ukala adam. Unutma hayat güzel. Hayata karşı öfkeli olmak niye ki? Öfkeni gömme içine. İçinden çıkartıp at. İçinden geldiği gibi yaşa hayatı. İçtiğin onca sigara misali, yılları yıllara ekleyerek değil! Tadına vara vara yaşa hayatın sana sunduklarını. Telaşın ve öfken boşuna. Çünkü, "yaşamak istediklerini yaşayamadıkça" yaşlanacaksın. İşte asıl o zaman öfkelensen de, artık çok geç olacak.
"... Bir şeyin nasıl değil neden yapıldığını öğrenmek istiyordu. Bu utandırıcı olabilir. Birçok şey hakkında 'Neden' diye sorarsan ve bunu sürdürürsen, sonunda epey mutsuz olabilirsin."
Montag bir keresinde, metro girişinde, "Neden seni yıllardır tanıyormuşum gibi hissediyorum?" diye sordu.
"Çünkü senden hoşlanıyorum ve senden bir şey istemiyorum," dedi Clarisse. "Ve çünkü birbirimizi tanıyoruz."