Eğer sadece televizyonlara mahkûm olsaydık biz Gazze'de başka bir dünya görürdük. Çiçekler, böcekler, modern bir Gazze vs. gösterirlerdi bize. Oradaki faciayı bilmezdik, görmezdik. Şimdi görüntüyü kontrol edemiyorlar. İletişim kontrolden çıktı. Minicik bir cep telefonu bütün hadiseyi size gösteriyor. İşte sosyal medya üzerinden, şu üzerinden, bu üzerinden. Bu da bir tecelliyattır. Gözü olana, aklı olana, vicdanı olana, kalbi olana bir ipucu veriyor; bu tecelliyat. Ne yapacağız? Bir defa önce kendimize bir çekidüzen vereceğiz. İkincisi de ne kadar yapabiliyorsak o kadar aksiyon alacağız. Ama bu devamlı olacak. Yaptım bitti değil. Beş vakit namaz gibi. Yaptım bitti yok. Sana ölüm gelinceye kadar Rabbine ibadet et. Bu da bir ibadet. Nevafilden mi? Evet, nevafilden. Belki de nevafilden bile değil yani farz-ı kifaye de olabilir bilemem orasını. Böyle benim gör-düğüm manzara