Bukrat, Eflatun-ı İlahi ve İbni Sina'dan
itibaren eski hekim ve âlimler onları hiç hasta olarak görmemişler. Hele de aşk
yüzünden bu hale gelenlere deli denilmesi, deliliğin bu türünün bir hastalık
olarak görülmesi bence insafsızlık. Yani bunlara deli demek yanlış. Çünkü
delilik aklın zıddı olan, aklın devre dışı kaldığı, aklın işlevini yürütemediği
hallere denir. Her şey gibi deliliği de zıddı ile ölçebiliriz. O halde deli diye
aklı olmayana denir. Delilerin aklı olmadığını bize kim söyleyebilir. Yahut kim
Leyla'nın Mecnun'una akılsız biri diyebilir?"