O gün büsbütün güzeldi. Hiç yaşamamış şeyler gibi güzeldi. Hayatın eşiğinde,düşüncenin eşiğinde son bir defa gördüğümüz şeyler gibi güzeldi...
Ahmet Hamdi Tanpınar
Ya biriktirdiğim onca yarınlık
Ben yarımken yarınla bugün arasında nedir farklılık?
Senden varan güller artık rayihasız
Ben uslu çocuk, sen arsız
Sensiz yerim yurdum yokmuş gibi, ben diyarsız
İster istemez her şeyim sende rehin
Ne yanlış bi' karar masası, sen ne kötü bi' hâkimsin
Bu ne zor bi' dosya, sen ne kolay bi' kararsın
Senden görünmüyor önüm, meğer ne kolaymış fikrî ölüm
Ben ışıklar konfetler bayramlar istemem
Uzanmışım gölgeliğe bir başıma
Şu uzaktan tükenmez yalnızlıktan
İçten içe ürküyorum ama
Böyle de iyiyim
Gülten Akın