*ÂB-I HAYAT - 4851 (CUM'ANIZ MÜBAREK OLSUN)* *Huzur Pınarı ailesinin pek muhterem üyelerinin mübarek Cuma gününü tebrik eder,* *hususi dualarınıza muhatab olmak isteğimizi arz ederiz efendim.* *ali zeki osmanağaoğlu* -------------------------------------- Büyükler buyurdular ki; Büyüklerden bir zat, talebeleriyle otururken içeri bir talebesi giriyor. O talebe içeri girer girmez o mübarek zat, gelene diyor ki; senden çok kötü pis kokular geliyor. Talebe diyor ki; efendim, vallahi sabah gusül abdesti aldım, yeni çamaşır giydim, herşeyim tertemiz, yepyeni dedi. O zat; çok kötü bir koku geliyor senden dedi. Talebeler donmuş böyle, bilinen bir arkadaş, yabancı değil, kendi aralarından birisi, dedi ki; efendim ne olabilir. Ceplerinde ne varsa boşalt, ceplerinde ne varsa koy ortaya, dedi. Tabii en büyükten başlıyor ve bir kitap koydu ortaya, tamam diyor başka bir şey çıkarma, dedi. Kokladı, bir daha kokladı. Allahü Ekber, Bismillahirrahmanirrahim, nereden buldun bunu dedi? Dedi ki; efendim, yolda gelirken bir arkadaşım, benim böyle dindar olduğumu bildiği için, gel sana çok iyi bir din kitabı vereceğim dedi, ben de din kitabı deyince aldım cebime koydum. Hocası, bir daha baktı bir iki sayfa, bak bunun tamamı doğru olabilir. Ama bu yazarının habaseti hepimizi perişan eder, al bunu çabuk dışarıya çıkar, buyurdu ve öyle rahatladı. Fî emanillah *Huzur Pınarı* huzurpinari.com
Alıntı
Sar beni, üşüyorum... (Öykü)
Eskiden çok seviyordum o şiiri. Şimdi daha çok seviyorum. Vallahi üstümü başımı yırtacağım, avazım çıktığı kadar bağıracam. Bağırmak istiyorum çünkü. Öyle normal bağırmak değil. Mahalleye anons arabası çağırıp bağırmak. Haydin yazarınız geldi ha! Düşünceler bilenir! İç sıkıntıları tamir edilir! Yalnızlıklar dikilir! Okur lazım, okur! Ulan ben bu şiiri dinlediğimde başka bir ruh halindeydim, demek duygu değişince şiir de değişiyor. Aynı şiir başka yerden vuruyor. Yaz bunu bir kenara Alper, bir yerde işlersin, okursan beğenirsin. Dur ya bu bilinç nasıl bir şey? O Zindankale'de geçiyordu, böyle değildi ki. "Ay şimdi camı çerçeveyi indirip avazım çıktığı kadar baaracam!" Şimdi ne alaka, bu nasıl şiirle kafamda birleşti? Yanlış şekilde. O şiir nasıldı yaa... Haydin yazarınız geldi ha… Güzelmiş aslında. O güzel adam eşeklerin sırtında kitap taşıyormuş, adam dağa taşa çıkmış, köye girince bağırıyormuş. Şimdi olsa öyle olmazdı. Kaçıran üzülür! İlk yüz okuyucuya imzalı! Bir alan ikinci yalnızlığını bedava götürüyor! Yav adam eşeğin üstünde kitap taşımış. Ben birkaç öteye kitap yollarken kargo hesaplıyorum. Kargo da ayrı mesele. Sen Sevil'in oğlusun demi? Evet. Bunlar ne? Kitap yazdım, arkadaşlarıma yollayacağım. Hıı güzel. Güzel dedi geçti. Benden sana abla tavsiyesi, böyle yoğun günlerde gelme. Aramızda müthiş bir senkronizasyon var. O öyle bir vurguluyor ki ben hemen anlıyorum, diğer bilgiyi tamamlayıp bekliyorum, diğer detay, ve diğer... İnsanın hayalindeki uyumlu harika çift olduk. Kargo üç yüz elli lira. Üç yüz elli lira iki kişi güzel köfte ekmek yer, biliyorum, dede mesleği. Üç yüz elli lira bir buçuk kitap. Üç yüz elli lira dört paket sigara değil, daha az oldu galiba, dur. Yaa her şeyi kitaba çevirmeye başladım ben. Dolar kaç olmuş, 43,85. Altın kaç, dur hesaplayayım,
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
(Rüya) (27.05.2026) (Lilith ve 4 kız arkadaşı simsiyah bir arabanın içindeydi. Araba,ormanın derinliklerine kurulmuş devasa bir villanın önünde durmuştu. Görünürde bir ticaret yapılacaktı Ancak ticaret yalnızca süstü Asıl amaçları yüksek sosyeteye mensup bir adamı, bir başkanı ortadan kaldırmaktı.) (Lilith yanına arkadaşlarından birini aldı. Diğer ikisine) Lilith: Saatlerinizi sürekli kontrol edin 20 dakika içinde çıkmazsam ya esir alınmışımdır ya da ölmüşümdür Ne olursa olsun içerideki herkesi öldürün - Kadın ve çocuk hariç - kadın ve çocuk varsa öldürmeyin- Bu hususa özellikle dikkatli edin. Kızlar:Tamam güzellik (Lilith arkadaşlarını tek tek öptü. Ardından arabadan indi.) (Lilith ve yanındaki kadın ağır adımlarla villaya yürüdüler Kapıyı çaldılar Kapıyı doğrudan mafya lideri açtı Lilith’in güzelliğinin dillere destan olduğunu herkes bilir ama zehirlidir. Adam onun gerçekten kim olduğunu bilmiyordu. Mafya Lideri Uçkuruna düşkündü,göçmen kaçırıyor kadınları zorla hayat kadını olarak kullanıyordu. Adi bir adamdı ve yeni arayışların peşindeydi. bu yüzden kapıyı açtı. Derdinin yalnızca ticaret olmadığı bakışlarından belliydi.)
Edebiyat
Ne farkediyorum biliyormusunuz bu uygulamada kitapla ilgili bir şey paylaşan kitapla ilgi soru soranlara cevap vermiyor çoğu kişi anca kendini paylaşan uygulamayi Instagram gibi kullanan kişilerin iletilerini falan cevap veriyorlar gören zannedecek burası instagram falan yani farkindasiniz mi bilmiyorum ama burası kitap uygulamasi hatirlayin artık bunu kusura bakmayın ama uygulami böyle boş yere kullanacaklar siktirip gitsin yani tamam bu uygulamada illa sohbet ederiz ve bunu bende yapıyorum inkar edemem ama yani sizcede kendi fotonuzu burda paylaşmak doğrumu yani kitapla ilgili soru soranlara cevap yok ama diğer bos şeylerin yorum sayısı 50 geçiyor artık hatırlayın bence burası kitap uygulamasi
KISA KISA KİTABIMDAN ALINTILAR... Toplum olarak en büyük eksikliklerimizden/yanlışlarımızdan bir tanesi de çok çok küçük ve önemsiz görülen ama aslında çok önemli olan, müslümanın da en başta gelen prensiplerinden olması gereken söze sadık kalma/emanete riayet konularındaki vurdumduymazlığımızdır. Her meselede gaza gelip de bir işi/sorunu olan arkadaşına "yaparız, ederiz, çözeriz, hallederiz, ben yarın bi ilgileneyim falan yerde adamım var, takma kafana çözeriz vs..." gibi vaatler verme. Yarım ağızla "tamam bakarız" demiş bile olsan karşı tarafın talebi ile ilgilen. En azından olumsuz olarak dönüş yap. Unutma ki karşı taraf bunu unutmamakta ve senden girişim beklemektedir. Altından kalkamayacağın, seni aşan konularda arkadaşına asla "halledeceğim senin işi" diye söz verme. "Yarın arayacağım seni" dediğini muhakkak ara. "Gönderine bakacağım" dediğin adamın attığı şeye bak ve dön. Eğer yoğunsan ve geri dönüş ümidin yoksa bunu baştan bildir. Veya böyle bir mesaja hiç cevap verme. Buluşma yerine vaktinde gel. Biz bu sözleri ve bunları takip etmeyişimizi önemsiz görüyoruz. Ama konu her ne olursa olsun gerçekten de karşı taraf her birini yazıyor bilinç altına ve gerçekleşmesini bekliyor. Yerine getirilmeyen her söz sözü verenin itibarını düşürüyor. Ne kadar küçük olursa olsun sözlerimizi yerine getirelim ve bunun aslında çok önemli bir şey olduğunu asla hatırdan çıkarmayalım. METİN SEVİL, Kısa Kısa - Sosyal Medya Tadında, Sayfa: 165
Namaz
Bundan 5 yıl önce ramazan ayıydı. Sanki hayatımda herşey tamam olmasa da herşey tamam da çok büyük bir şey eksikmiş gibi geliyordu. Bu duygu beni namaza başlattı ve namaza başladığımda sanki yürüdüğüm yol çiçek bahçesinde bir yolmuş gibi geliyordu. Allah içimi ferahlatıyor namaz daralan ruhuma iyi geliyordu o eksiklik duygusu yok olmuştu. Elhamdülillah o günden bugüne kadar namaza devam ediyorum Rabbim huzuruna davet ediyor. Ruhun "Nefes Alması" İçin Vücudumuzun yemeğe ve suya ihtiyacı olduğu gibi, ruhun da beslenmeye ihtiyacı vardır. Günlük hayatın gürültüsü, stresi ve koşturmacası ruhu yorar. Namaz, bu karmaşanın ortasında verilen 5 kısa mola gibidir. İnsanın her şeyi bir kenara bırakıp "Ben buradayım ve güvendeyim" dediği bir limandır. Teşekkür Etmenin En Zarif Yolu Bize verilen sayısız nimeti (sağlık, akıl, nefes almak, sevdiklerimiz...) düşününce, içimizde bir minnet duygusu uyanır. Namaz, bu minnetin bedenen ve kalben ifade edilmesidir. Bir iyilik gördüğümüzde teşekkür ederiz; namaz da hayatın kendisine ve onu verene edilen en kapsamlı teşekkürdür. Kim Olduğunu Hatırlamak İçin İnsan bazen dünyanın derdine dalarak kendini çok büyük görür, bazen de dertlerin altında ezilip kendini çok değersiz hisseder. Kıyamda (ayakta): Dimdik ve onurlu dururuz. Secdede: En aciz ama en yakın halimizi yaşarız. Namaz bize; ne dünyanın efendisi olduğumuzu, ne de sahipsiz olduğumuzu hatırlatır. Bizi dengede tutar. Namaz aslında müthiş bir zaman yönetimi aracıdır. Günü beş parçaya böler. Sabah kalkmayı, Öğle yorgunluğunda durulmayı, Akşam günü muhasebe etmeyi öğretir. Bu disiplin, farkında olmadan insanın iş ve sosyal hayatına da bir düzen getirir. Namaz, kulun en büyük şerefi ve Allah’la en özel randevusudur; bu eşsiz huzuru erteleme.
Din