Kitabın başlarında maneviyat ile maddecilik arasında bocalayan doktor karakteri baştan çıkaran kadın karakter etkisiyle ailesini terk ediyor zillete düşüyor aşık olduğu itibarını yerle bir ediyor. Doktor karakterinin geçmişine gidilmesi yükselme aşkının kökenine inmemizi sağlıyor. Doktor karakteri kendine gelip gerçekleri gördüğünde ise nefsi ile yüzleşiyor ve suçu kendinde buluyor. Keyifli bir kitaptı tavsiye ederim.
Kitabın dili akıcı olsa da beklentimi karşılamadı. Benim beklentim bunca kötülüğe karşılık iyiliğin ayakta durma çalışması üzerine bir hikaye olmasıydı; fakat kitap bana sadece iyimser Polyannacı izlenim bıraktı. Hülasa içinde biraz dram olmasını isterdim.