Bir çok insanın bağışlamayla sorunu vardır, çünkü onları bunun bir celsede tamamlanacak tek bir eylem olduğu öğretilmiştir. Oysa böyle değildir. Bağışlamanın bir çok katmanı, birçok mevsimi vardır.
"Ne var canım 'düzgün' anlamında 'adam gibi' dediyseniz... Ya da 'bilim adamları' derken aslında 'kadını erkeği ile tüm bilimcileri, bilim insanlarını' kastettiyseniz...
...
Ebeveyn gibi dilimize yer etmiş ama kök anlamını bir şekilde saklamayı başarmış kelimelerden çok zarar gelmeyebilir ama 'adamakıllı' cinsiyet mesajı veren kelimeleri, belirli bir cinsiyetten bahsetmediğimiz, nötr bağlamlarda kullanmamaya dikkat edebiliriz.
Evet, dilde kemikleşmiş tabirlerimiz var ve dilin kemiği yok. Ama cinsiyet içeren kelimeler, ifadeler dilden tek celsede çıkacak diye bir kural da yok."