Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
insanları öldüren bombalar değildir;o bombayı yapan başka insanlardır.eğer teknoloji hem faydalı,hem de zararlı yollarda kullanılabiliyorsa,kendisi tek başına ne zararlıdır,ne de faydalı.kısacası değerleri yaratan teknoloji değil,insandır.
Reklam
bir cemiyet kültür bakımından zamanla gerileyebilir;fakat teknoloji devamlı ilerleme halindedir.şimdiye kadar otomobili bırakıp kağnı arabasıyla veya atla çalışan cemiyet görülmemiştir.
Eğer teknoloji hem faydalı hem de zararlı yollarda kullanılabiliyorsa, kendisi tek başına ne zararlıdır, ne de faydalı. Kısacası, değerleri yaratan teknoloji değil, insandır.
Teknoloji doğrudan doğruya veya dolayı tesirleri yüzünden çok defa kültür değerleri ile çatışma haline girmektedir.
Bizde inkılapçılar Avrupa medeniyetinin bu tarafına çok uzak bulundukları, yani böyle bir teknolojik medeniyet içinde yaşamadıkları hâlde, sırf entelektüel özümseme yoluyla Avrupa'nın hayat tarzına ait çok şey ve zihniyetine ait bazı şeyleri benimseyebilmişlerdir. Buna karşılık teknoloji ile çok yakından teması olanlar, Avrupa'nın modern ekonomisini ülkeye sokmakta birinci derecede rol ve mevki sahibi olanlar çoğunlukla "muhafazakâr” dediğimiz insanlardır; bunların geleneksel yerli kültür unsurlarına bağlılıkları inkılapçılara göre çok fazladır.
Reklam
Eğer teknoloji hem faydalı hem de zararlı yollarda kullanılabiliyorsa, kendisi tek başına ne zararlıdır, ne de faydalı. Kısacası, değerleri yaratan teknoloji değil, insandır.
İnsanları öldüren bombalar değildir; o bombayı yapan başka insanlardır. Eğer teknoloji hem faydalı, hem de zararlı yollarla kullanılabiliyorsa, kendisi tek başına ne zararlı ne de faydalı . Kısacası, değerleri yaratan teknoloji değil, insandır.
Innis'e göre hâkim iletişim aletlerinin ve sistemlerinin zaman ve mekânla olan bu ilişkisinin din ve kültür söz konusu olduğunda felsefi, bilişsel etkileri de vardır ve bunlar birbirleriyle ilişkilidir: Bilişsel etkiler zamanla kültürel formlara da yansır, onların formel yapılarını dönüştür(e)mese de deneyimlenme biçimlerini belirler. Örneğin mekân eğilimli aletler ve seküler dünya görüşünün ürünü teknolojiler (dinsel formlar, ritüeller vs. aynen kalsa ve hatta artsa da) dinsel olanın deneyimlenme biçimini dönüştürür, seküler bir mahiyete büründürür. Zira modern teknoloji ve medya “özünde sekülerleşmeye bağlıdır/intrinsically bound up with secularization" V71 Kısaca, bir bütün olarak varlığı, âlemi, eşyayı deneyimleme biçimlerinin değişmesi, ilk anda olmasa ve hatta söz konusu deneyim değişikliğini yaşayanlar bilinçli bir farkındalığa sahip olmasalar bile, zaman içinde bu kişilerin kendi yapıp etmeleri de bu yeni deneyimleme biçimlerine göre şekillenecektir. Dolayısıyla teknolojinin kültürel formları dönüştürdüğü iddiası bütün bu yönleriyle birlikte ele alınmalıdır.
28 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.