Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
“Bir gül yağmuru boşanacak ölümümde.” Teresa de Ávila
Rahibe Teresa
Dinginlik durumunda ruh '' magdalenanın'' tatmakta olduğu huzuru bozmamak için en küçük bir faaliyet göstermekten kaçınır, sözünü ettiğim bu birleşme halinde ise ruh aynı zamanda marta' nın görevini de üstlenebilir. Böylece Tanrı ile birleşmiş halde iken aktif yaşamla ruh gözüyle seyretmeyi bir bakıma birlikte götürür, hayır işleriyle uğraşabilir, kitap okuyabilir, bulunduğu duruma uygun işlerle uğraşabilir. Gerçekte yeteneklerini istediği gibi tam olarak kullanamaz, en iyi parçasının başka yerlerde olduğunu hisseder.. Ruh burada biriyle konuşurken başka birinin araya girerek kendisiyle konuşmak istediğini gören her ikisine de dikkatini veremeyen biri durumundadır.. Ruh da sahip olduğu mutluluktan hoşnuttur artık onun için dünya nimetlerinin bir çekiciliği kalmamıştır. Tanrıyı daha çok hoşnut etmek, onun isteklerini yerine getirmek onunla.birlikte olmaktan mutluluk duymak işte ruhun istediği şeyler bunlardır. 7. Kısım 3. Konu Teresa de Ávila not : magdalena ile marta incil de sözü geçen ve hz isanin sık sık evlerine gittiği 2 kız kardeşin adıdır. Bu 2 kız kardeş hristiyanlık da bulunan iki değişik yaşam tarzını simgeler.. Magdalena pasif bir yaşam şekli olan ruh gözüyle seyredişi, marta ise aktif yaşamı simgeler.
Reklam
Ruhun bu haldeki alçakgönüllülüğü bir önceki duruma göre daha çok büyük ve daha çok içtendir. Ruh bunu elde etmek amacıyla tanrının kendisine bahşettiği lütufları kabul etmekle kendi onayını vermekten başka birşey yapmadığını açık seçik anlar. Meditasyonun bu hali Teresa de Ávila ya göre ruhun çok belirgin bir Biçimde tam anlamıyla Tanrı ile birleşmesidir. Ruh, açık bir görüş ve içten gelen bir duygu ile sadece Tanrı ile birleşmiş olduğunu görür. Zihin ile bellek birşeyle uğraşabilir ve kendilerini hayır işlerine verebilirler. Bu faaliyetlerde bulunacak kadar özgürlüğe sahiptirler. 7. Konu 2. Kısım Teresa de Ávila
Gerçekten Tanrı tam anlamıyla mutluluğu tadabilmesi için bahçıvanın görevini bütünüyle üstlenir. Bu durumda iradenin yapacağı tek şey tatmakta olduğu lütufları kabul etmek ve tanrının kendisinde gerçekleştirmek istediği herşeye boyun eğmektir..... Kendisini tamamen Tanrıya bırakmasıdır. Tanrı ruhu cennete götürmek istiyorsa ruh onun isteğine boyun eğmelidir cehenneme mi götürmek istiyor? Ruh oraya da Tanrı ile birlikte olduktan sonra çekinmeden gitmelidir. Hemen şuan ölmesi mi gerekli yoksa daha 1000 yıl mı yaşaması mı gerekli? Ruh buna da razıdır. Tanrı ruhu öz malı gibi kullanabilir. Ruh Artık kendine ait değildir; kendisini tamamen Tanrı ya vermiştir. Öyleyse hiçbir şeyden dolayı kaygılanmasın. Kısacası meditasyonun bu hali erdemleri bir önceki dinginlik halinden daha çok güçlendirir. Ruh nasıl olduğunu kendi de anlamadan kendisini tamamen değişmiş halde bulur. Ruh, çiçeklerin yaydığı koku sayesinde nasıl büyük işlere girişeceğini anlayamaz. Çiçeklerin açılmasını Tanrı ruha kendi içindeki erdemleri göstermek amacıyla sağlar. Yüce bahçıvanın kısa süreli bu ziyaretinin oluşturduğu erdemleri ruh, kendi çabasıyla uzun yıllar uğraşsa bile elde edemeyeceğinin bilincine varır. Teresa de Ávila 7. Konu meditasyonun 3. Derecesinin devamı ve sonu meditasyonun birleşme hali ve etkileri meditasyonun dinginlik hali ile aralarındaki farklılık. imgelem gücü ile belleğin sebep olduğu engeller ve çareleri...
Bu durumda ruh güçleri tamamen Tanrı ile meşguldüler başka hiç bir şeye dikkatlerini veremezler... Kımıldamaya bile cesaret edemezler. Onları harekete geçirebilmek olanaksızdır, bütün dikkatimizi başka yöne çekmeye çalışsak bile öyle sanıyorum ki onları Tanrısal nesneden tam olarak kopartamayız. Bu durumda iken Tanrı ya övgü dolu ama düzensiz birçok şey söylenir, Tanrı isterse onları düzene sokabilir, yoksa zihin tek başına bu işin altından kalkamaz. Ruh kendinde olmadan coşku içinde Tanrıya ilahiler okumak ister... Ruh bu durumda tatmakta olduğu mutluluğun herkes tarafından bilinmesini ister. Bunu da o kişilerle birlikte Tanrıya daha güzel övgüler sunmak amacıyla ister. Ağırlığının altında ezildiği bu mutluluğu insanlarla paylaşmak için yanıp tutuşur. Ruh burada yitirmiş olduğu parayı bulduktan sonra sevincini komşularıyla paylaşmak isteyen incil de ki kadına benzer. Arpı İle ilahiler söyleyen Davut peygamberin taşlınlıkları da herhalde bu cinstendi. Bu aziz krala karşı büyük bir sempati duyuyorum. Teresa de Ávila 6. Devam
Teresa de Ávila
Meditasyonun bu 3.hali ruh güçlerinin yani zihnin bellek ve iradenin tam olarak kendilerinden geçtikleri bir uyku hali olmamasına rağmen nasıl faaliyette bulunduklarını kendilerinin de anlayamadıklatı bir haldir. Ruhun tattığı mutluluk zevk ve haz bir önceki meditasyon durumlarıyla kıyaslanmayacak kadar büyüktür. Ruh nur suyuyla öylesine kaplanmış ve kuşatılmıştır ki ne ileri gidebilir nede geri, zaten nasıl gideceğini de bilemez, sadece bu engin mutluluğu tatmak ister. Ruh ölmek için can atar bir elinde kutsanmış mum tutan, arzularına kavuşmak üzere son nefesini vermeyi bekleyen birine benzer bu kelimelerle ifade edilemez bir can çekişmedir. Bu bana göre tüm dünya nimetlerinden hemen hemen tam anlamıyla kopmaktan ve tanrıyı mahrem bir şekilde tatmaktan başka bir şey degıldır... Bu durumda iken ruh ne yapacağını bilemez doğrusu gülmesi mi ağlaması mı konuşması mı yoksa susması mı gerektiğini bilemez. Bu, gerçek Bilginin öğrenildiği yüce delilik, onurlu taşkınlık halidir aynı zamanda insana çok zevk veren bir mutluluktur. Teresa de Ávila 6 meditasyonun birleşme halinden ve ruh güçlerinin Ruhani uykusundan ve etkilerinden söz ediyor...
Reklam
Teresa de Ávila
Ruhların ilerlemesi uğruna kendini adamak sadece Tanrı'ya sevgi göstermek çok yüce 1 davranıştır.... Fazla düşünmeye gerek yok ne olduğumuzu dürüstçe kabul edip temiz yüreklilikle Tanrının huzuruna çıkalım.... Tanrı ruhun Kendi hiçliğini içtenlikle kabul etmesini ve küçülmesini ister.... Zihin Tanrıya şükranlarını sunmak üzere süslü ve özenle seçilmiş sözcükler bulmaya çalışırken irade incil deki çiftçi örneğinde olduğu gibi gözlerini bile kaldırmadan huzur içinde zihnin güzel söz söyleme becerisi ile Tanrıya sunabileceği şükrankardan daha fazlasını sunar... Ruhani mücadele alanına girdikten sonra gözlerimizi ele geçirmek istediğimiz gerçek ve sonsuz krallığa dikmeliyiz.... Tanrının sınamak istediği ruhları terk etmiş gibi göründüğü zamanlarda daha çok ortaya çıkacaktır. Teresa de Ávila 5
Teresa de Ávila 4
Eğer kıvılcımı oluşturan Tanrı ise kıvılcım ne denli küçük olursa olsun ruhta uyandıracağı yankı son derece büyük olacaktır. Kıvılcım günahlarımızdan dolayı sönmemişse içimizde alevlerini uzaklara fırlatan büyük 1 yangının çıkmasına neden olacak ve ermişlerin duymuş olduğu Tanrı aşkını içimizde duymamızı sağlayacaktır. Bu kıvılcım Tanrının böylesi yüce tasarılara karşılık verebilecek bir ruhu büyük işler için seçtiğimi gösteren bir işarettir, ve onu üstün tuttuğuna dair bir güvencedir. Teresa de Ávila 4
Teresa de Ávila 3
Ruh bundan böyle dünyayla olan ilgisini kesmenin çok akıllıca bir davranış olacağını göz önüne almalıdır, zaten Tanrı onu daha şimdiden cennettin bir bireyi yapmış sayılır, yeter ki kendi hatası yuzunden bunu yitirmesin geriye dönüş bu ruh için büyük talihsizlik olur. Meditasyon '' dinginlik '' hali Tanrının ruhta uyandırmış olduğu küçük 1 kıvılcımdır, bu kıvılcım ruhu aşkla tutuşturmaya başlar.. Tanrı ruha haz bakımından oldukça zengin olan bu aşkın ne olduğunu yavaş yavaş anlatır. Bu arı durgunluk bu içe dönüklük ve bu küçük kıvılcım Tanrı ruhunun oluşturduğu etkilerdir, bu kendi çabamızla elde edebileceğimiz ya da şeytandan gelen bir hoşluk değildir. Teresa de Ávila 3. Kısım
Teresa de Ávila 2
Meditasyonun bu hali devam ettiği sürece irade tanrıyla birlikte olmaktan büyük mutluluk duyar irade tanrıyla birleşmiş bir vaziyettedir bellek ile zihin dikkatlerinin dağılmaları ve gösterdikleri sapmalar bu dingin ve huzur dolu birleşmeyi etkilemez irade tam anlamıyla Tanrı'da erimemiş olmasına rağmen onunla nasıl olduğunu kendiside bilmeden öylesine meşguldur ki bellek ve zihnin gösterdiği tüm çabalar ruhu tattığı mutluluk ve sevinçten koparamayacaktır. Tanrı aşkının bu küçük kıvılcımının dönmemesine çalışır ve yanar halde kalmasını sağlar... Teresa de Ávila
Reklam
Teresa de Ávila
Meditasyonun dinginlik ve içe dönüklük hallerinde ruh çok derin bir mutluluk ve huzur duyar, aynı zamanda ruh güçleri tam bir sukunet tam bir hoşnutluk ve çok tatlı bir haz içindedir. Bundan başka daha büyük bir zevkle karşılaşmamış olan ruh Artık başka birşey istemez. Ruh havari petrus gibi istediğini şöyle dile getirir : '' Rabbim buraya yerleşelim '' hareket etmekten yerini değiştirmekten korkar çünkü mutluluğun elinden kaçacagını sanır, hatta bazen soluk bile almak istemez. Zavallı küçük ruh böylesi bir iyiliği kendi çabasıyla elde edemezken bunun Tanrının isteğinden daha fazla bir süre koruyabilmesinin olanak dışı olduğunu anlamıyor. Teresa de Ávila
Teresa de Ávila
Tanrı burada büyüklüğünü göstermek ister ruha çok yakınında olduğunu onun kendisine aracılar yollamasına gerek olmadığını kendisiyle doğrudan ses yükseltilmeden konuşulabileceğini çünkü ona yakın olduğunu daha dudaklarını kıpırdatır kıpırdatmaz ne söylemek istediğini anladığını anlatmak ister Teresa de Ávila
Teresa de Ávila
Aziz paulus'un söylediği '' Tanrı'da iken her şey yapılabilir.'' (fil 4, 13) ermiş augustinus'un söylemiş olduğu Rab, bana buyurduklarını ver ve neyi istersen bana onu buyur. Aslında Tanrı bizi yalnız bırakmaz, yardımını da bizden hiç esirgemez. İnsanların sadece erdemlerini ve yaptıkları iyilikleri görmeye çalışalım, kusurlarını görmemek için de kendi günahlarımızın büyüklüğünü düşünmemiz yeter. Teresa de Ávila
Manevi içsel yolculuk
Ey ruhumun Rabbi! Ey iyiliğim! Seni sevmeye karar veren ve her şeyi elinden geldiğince terk eden ruh neden hemen bu kuşkusuz aşka ulaşma zevkini tadamıyor? Neden bizler kuşkusuz bir şekilde sevmeyi istemiyoruz? Böyle yüce bir duruma ulaşamıyorsak bunun bütün suçu bizdedir. Gerçek Tanrı sevgisine sahip olunduğunda her türlü iyiliğe de sahip olunmuş olunur... Tanrı'ya kendimizi tam olarak veremediğimizden o da degerli bir hazine olan yetkin aşkını bize birden bire vermez. Bize dünyanın işine mal olsa da Tanrının aşkını bize damla damla vermesinden mutluluk duymalıyız. Böylesi bir iyiliği elde etmek için tüm gücüyle çabalamaya kararlı olan ruha Tanrı yüreklilik vermekle ne büyük bir bağışlayıcılık göstermiş olur. O kişi, sebat etmeye devam ederse, hiç kimseyi reddetmeyen Tanrı, o kişinin cesaretine yavaş yavaş enerji katarak sonunda zafer kazanmasını sağlar. TERESA DE ÁVILA YAŞAM ÖYKÜSÜ
16 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.