ben bu cümleyi okuduğumda son zamanlarda aklımı kurcalayan tanrı ve din üzerine düşündüm. birkaç dakikalıktı fakat varoluşumu sorgulayacak kadar hızlı çalışan düşüncelerim bana bu satırları yazdırdı. "Tanrı halkın ruhunda öldü."
bu cümleyi okudum, aklıma direkt nietzsche geldi. tanrının öldüğü, bir gerçek mi?
cahil halklar tanrıyı benimser, kendini üstün gören cahiller ise liberalizmi toksik savunan aptal ateistlerdir. sorsanız birkaç din ismi sayabilirler fakat bir tanrıdan tanrıyı araştırmadan vazgeçmişlerdir.
şimdi anlamıyorum, kafam karışıyor.
tanrı toplum için bir ihtiyaçtır, bize bir tür kurtuluş sunar.
tanrı bir tür kurtuluş ise, tanrı inancı ağır basan(!) toplumlar neden cahilliğin temsilidir?