Kitap alegorik olarak gerçekten kusursuzca işlenmiş, metinsel özellikleride muhteşem fakat bence okurun ufkunu genişletmesi için bir metinde en az 4-5 ayrı mekan olması gerekir, bu kitaptaki mekan sadece Samsa Ailesinin evi olduğu için bazen sıkılsamda genel olarak güzel bir metindi. Bu efsaneye laf söylemek haddime değil ama bu eleştiriyi yapmasam olmazdı.