Kendini beğenmiş ve narsist insanın dışarıdan bakıldığında kendini aşırı derecede koruması ve herhangi bir risk almayıp bir korkak gibi davranmasının nedeni kendine fazla değer vermesidir. Aslında durum tam tersidir.
İhtiyaç duyduğu övgü ve yüceltilmeye erişebilmek için bir meta olarak kendini korumak zorundadır,çünkü anne yahut babasının övgüleri olmadığında kendini değersiz hisseder.