G

G
@theleydi
Okurgezeryazmakister ve Psikolog
Gazap Üzümleri - J. STEINBECK (Bazı kitaplar acı verir okurken!)
10/10
·556 syf.··
2022 83. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 17 Eylül 2022 23:26
Ve bitti! Öyle bir ikilemdeyim ki şimdi... Bir tarafım neden bu kadar geç kaldım diyor, bir tarafım nereden okudum seni! Ben şimdi nasıl unuturum okuduklarımı ve nasıl devam ederim eskisi gibi! Nereden başlayacağımı, nasıl başlayacağımı bilemiyorum. Okurken nasıl okuyacağımı da bilemedim. Dinlene dinlene okudum eseri. Daha iyisi gelmedi elimden. Araya beş farklı kitap soktum okuma sürecimde. Ancak onlar dağlayabildi eserle birlikte yanan yüreğimi... Öncelikle şunu söyleyeyim! Ne olur spoiler vermeden incelememi beklemeyin bu eserden beni. Zira her şeyi paylaşacak kadar duygu yüklüyüm şimdi. Gazap Üzümleri Bir kahramanın ailesinin yanına dönüşü ile başlıyor eser. Bazen hayat öyle bir yere sürükler ki seni, istesen de dönemezsin. Dönsen de bıraktığın gibi bulamazsın. Her şey değişir zamanla... Ve birçok şey hep eskisinden daha kötü olur. "Uykuyla dinlenemeyecek kadar yorgunum artık." (s. 314) Eserde en çok geçen kelime budur belki de: yorgunum. Mücadele etmek yoruyor insanı. Açlıkla mücadele etmek, sevdiklerinin kaybıyla mücadele etmek, sorumlu olduğun insanlar için mücadele etmek... Ekonomik kriz yılları, bankalar tarla sahiplerini borçlandırıp ellerindeki toprakları almışlar, geriye yalnızca umutları kalmış: Batı'ya gidip üzüm tarlalarında, şeftali tarlalarında çalışmak... İnsan her şeyi olmadan yaşayabilir, umudu olmadan yaşayamazmış. Peki umut her zaman yaşatmaya yeter mi? Joad ailesinin hikayesi bu... Küçük ama sıcak hayalleri olan, yegane arzusu çalışmak, küçük bir ev ve toprak sahibi olmak olan geniş bir ailenin hikayesi. Giderek daralan bir ailenin hikayesi... İnsanın doğduğu, anne babasının doğduğu, çocukluğunun geçtiği topraklardan ayrılmak zorunda kalması oldukça zor değil midir? Bazen gözler hep arkada kalır, ya eski topraklarında ya eski zamanlarında. En
Edebiyat
Gazap ÜzümleriJohn Steinbeck · Sel Yayınları · 202045,8bin okunma
G isimli okura yanıt verildi
G
Mikail Balcı hangi bölümde
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Gazap Üzümleri - J. STEINBECK (Bazı kitaplar acı verir okurken!)
10/10
·556 syf.··
2022 83. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 17 Eylül 2022 23:26
Ve bitti! Öyle bir ikilemdeyim ki şimdi... Bir tarafım neden bu kadar geç kaldım diyor, bir tarafım nereden okudum seni! Ben şimdi nasıl unuturum okuduklarımı ve nasıl devam ederim eskisi gibi! Nereden başlayacağımı, nasıl başlayacağımı bilemiyorum. Okurken nasıl okuyacağımı da bilemedim. Dinlene dinlene okudum eseri. Daha iyisi gelmedi elimden. Araya beş farklı kitap soktum okuma sürecimde. Ancak onlar dağlayabildi eserle birlikte yanan yüreğimi... Öncelikle şunu söyleyeyim! Ne olur spoiler vermeden incelememi beklemeyin bu eserden beni. Zira her şeyi paylaşacak kadar duygu yüklüyüm şimdi. Gazap Üzümleri Bir kahramanın ailesinin yanına dönüşü ile başlıyor eser. Bazen hayat öyle bir yere sürükler ki seni, istesen de dönemezsin. Dönsen de bıraktığın gibi bulamazsın. Her şey değişir zamanla... Ve birçok şey hep eskisinden daha kötü olur. "Uykuyla dinlenemeyecek kadar yorgunum artık." (s. 314) Eserde en çok geçen kelime budur belki de: yorgunum. Mücadele etmek yoruyor insanı. Açlıkla mücadele etmek, sevdiklerinin kaybıyla mücadele etmek, sorumlu olduğun insanlar için mücadele etmek... Ekonomik kriz yılları, bankalar tarla sahiplerini borçlandırıp ellerindeki toprakları almışlar, geriye yalnızca umutları kalmış: Batı'ya gidip üzüm tarlalarında, şeftali tarlalarında çalışmak... İnsan her şeyi olmadan yaşayabilir, umudu olmadan yaşayamazmış. Peki umut her zaman yaşatmaya yeter mi? Joad ailesinin hikayesi bu... Küçük ama sıcak hayalleri olan, yegane arzusu çalışmak, küçük bir ev ve toprak sahibi olmak olan geniş bir ailenin hikayesi. Giderek daralan bir ailenin hikayesi... İnsanın doğduğu, anne babasının doğduğu, çocukluğunun geçtiği topraklardan ayrılmak zorunda kalması oldukça zor değil midir? Bazen gözler hep arkada kalır, ya eski topraklarında ya eski zamanlarında. En
Edebiyat
Gazap ÜzümleriJohn Steinbeck · Sel Yayınları · 202045,8bin okunma
G
Bebeği domuz yeme sahnesi var mıydı ben hatirlamiyorum
10/10
·400 syf.··
2022 17. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 14 Temmuz 2022 11:33
Elizabeth, cadılar tarafından yayıldığı bilinen vebaya kurban giden bir ailenin kızıdır. 9 yaşında yetim kaldıktan sonra Caleb' le karşılaşıp saraya gelmiş ve Caleb' in isteği üzerine cadı avcısı olmuşlardır. Kral Malcolm ve amcası 13. Yazıt'ı yazar, bu yazıt en ufak büyücülük kırıntısı gösteren insanların yakalanıp ateşte yakılmasını emreder. Cadı avcılarının yakaladıkları cadıları öldürmemeleri emredilmiştir, zaten idama götüreleceklerse neden böyle bir emir vardır? Blackwell yani Malcolm' un amcası aslında kimdir, Caleb' in neredeyse taptığı, tüm hayatını ona borçlu olduğunu düşündüğü adam ve cadıların gerçek düşmanı mıdır? Elizabeth yanında büyücülerin kullandığı bi otla yakalanır ve infaz edilmek üzere hapse atılır, o çok güvendiği ve okurken midemi bulandıran Caleb' ten ilk ihanetine uğrayan kızımız inandığı bütün şeylerin yalandan ibaret olduğunu öğrenince tutunacak hiçbir şeyi kalmaz, neredeyse. Nicholas' ın kitaba girmesiyle ve diğer o eğlenceli muhteşem dostlarımızın - John, George, Fifer ve Schuyler' in - kitap çok lezzetli bir hale bürünüyor. Elizabeth o kadar güçlü ve zeki bir kadın karakter ki hayran kaldım, gerçekler karşısında gözünü açar açmaz olayları çok iyi yönetti ve zayıflık gösterir mi diye beklediğim yerlerde hep dimdik ayaktaydı. Kitap su gibi akıp gitti o yüzden.. Hele sonuna kalbimi bıraktım. Her şey olması gerektiği gibiydi. Klişelerden uzak ve çocuksu değil de her yaştan fantastik sevenlerin okuyabileceği bir kitaptı. Bakalım Kral Katili' nde bizi neler bekliyor. İyi okumalar <3
Fantastik
Cadı AvcısıVirginia Boecker · Yabancı Yayınları · 20163,474 okunma
Ruqəyyə Mənsimova isimli okura yanıt verildi
G
+13 bence
Bazen bir insan sesi, evrenin tüm dengesini altüst etmeye yeter.
Sayfa 17 - Nur Neşe Şahin'·Kitabı okudu
Dergi
G
@MCKRALLIGI 🌌