Yaşamak şakaya gelmez,
büyük bir ciddiyetle yaşayacaksın
bir sincap gibi mesela,
yani,yaşamanın dışında ve ötesinde hiçbir şey beklemeden,yani,bütün işin gücün yaşamak olacak.
Yaşamayı ciddiye alacaksın, yani,o derece ,öylesine ki,mesela,kollarin bağlı arkadan, sırtın duvarda,yahut,kocaman gozluklerin ,beyaz gömleginle bir laboratuvarda insanlar icin ölebileceksin,hem de yüzünü bile görmedigin insanlar için,
hem de hiç kimse seni buna zorlamamisken ,
hem de en guzel ,en gerçek şeyin yaşamak olduğunu bildiğin halde.
Yani,öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı, yetmisinde bile,mesela ,zeytin dikeceksin ,hem de öyle çocuklara falan kalır diye değil, ölmekten korktugun halde ölüme inanmadığın için, yaşamak, yani ağır bastigindan.