Ahitler ve tabletlerin birçoğu, insanlığın Cush ile birlikte tufan sonrası toparlandığını ve Nimrod(Nemrud) ile devletleştiğini, zamanla Cush'tan, yani Etiyopya'dan çıkıp Babil'e kavimlerin yerleştiğini ve oradan da tüm dünyaya insanların yayıldığını anlatıyor.
Neye sahip olursak olalım tatminsiz olmaya ve ancak sahip olmadıklarımızla tatmin olmaya donatılmışız.
Bu sürekli tatminsizlik türümüzün mücadele etmeye ve elde etmeye, inşa etmeye ve fethetmeye devam etmesini sağlar.
Yani ızdırabımız ve sefaletimiz insan evriminin bir hatası değil, bir özelliğidir.