Esra

Puan vermedi·167 syf.··
2020 98. kitabı
·
26 saatte okudu
·
Okunma: 27 Aralık 2020 10:41
Merhaba; çok uzun zamandır büyük bir merakla okumayı beklediğim bir kitaptı. Çok büyük bir merakla bekledim çünkü okuyan herkesin çok sevdiği bir kitap. Kitabın konusuna, içerigine hiç bakmadım çünkü adı zaten yeterince ilgi çekiciydi benim için " Bizim Büyük Çaresizliğimiz" . Ama anladımki herkesin çaresizlik duygusunun içi farkli kavramlarla dolu. Bana hiç aşkı çağrıstırmadığı için ben asla bir aşk romanı okuyacağımı düşünmemiştim. Bu beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. Evet aynı kıza aşık olan iki yakın arkadaşjn duygularını okuyorsunuz bu kitapta. Olaylar daha çok Ender'in gözünden anlatılıyor. Üstelik bazı detaylar çok güzel ve oldukca samimiydi. Hatta akıcı bir kitap olduğunu da söyleyebilirim. Ve bence bu kitabın filmi bile olabilir. Fakat yukarıda da belirttiğim gibi çaresizlik duygusunun bana çağrıstırdıkları farklı duygular olduğu için; ne bileyim açlık, işsizlik ya da doğal afetler veya kimsesizlik, yalnızlık, adaletsizlik, haksızlığa uğramak vs. Bana biraz iddialı kitap isminin ardında zayıf bir içerik olmuş gibi geldi. Ama akıcılığı ve samimi dili çok güzeldi. Herkese keyifli okumalar dilerim. Bakmak isterseniz bir youtube kanalim var; youtube.com/channel/UCfOYAd...
Edebiyat
Bizim Büyük ÇaresizliğimizBarış Bıçakçı · İletişim Yayınevi · 202010,1bin okunma
Esra
Aslında ben aşk romanı olduğunu düşünmüyorum. Bence daha ziyade sıradışı bir arkadaşlık romanı. Beklentinizin farklı olmasından ötürü hayal kırıklığı yaşamışsınız anladığım kadarıyla, kişisel olarak nahifliğini ve sıcak üslubunu çok sevdiğim bir kitaptır. 😌
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
9/10
·552 syf.··
2020 12. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 25 Mart 2020 14:43
"Geçmişi yitirdiğimizde, her şey patlayıp paçavraya döndüğünde suçu nasıl paylaştıracağız? Bir hayatın enkazında nasıl anlam bulacağız?" Nereden başlasam ki... Kötü zamanlardan geçtiğimiz şu günlerde okuma motivasyonumun biraz düşmesinden ötürü hafiften uzamış bir yolculuk oldu benim için Mağriplinin Son İç Çekişi ama güzel de oldu, sindirerek okudum. Salman Rushdie, adına aşina olduğum ama çok da merakımı cezbetmemiş bir yazardı açıkçası. Can Yayınları'nın 7 tl kampanyasından almıştım Mağriplinin Son İç Çekişi'ni. Dolayısıyla hakkında hiçbir şey bilmiyordum, hatta yakın zamanda okumayı da planmalamıştım. Tamamen spontane bir şekilde okudum ve gerçekten çok beğendim. Kitapta güzel işlenmiş bir olay örgüsü, nesiller boyu bir aile anlatısı var ancak sadece olaylara sırtını yaslayan bir roman değil Mağriplinin Son İç Çekişi; aynı zamanda çok boyutlu oluşturulmuş karakterlere ve tüm bunları okuması zevkli hale getiren çok beğendiğim bir üsluba sahip. Özellikle kadın karakterlerin çok boyutlu ve baskın olmasına, hiçbir zaman arka planda kalmamış olmasına çok sevindim. Karakterlerin iyi ve kötü şeklinde ayrılmamasını; hepsinin gri tonlarında olmasını da çok sevdim. Örneğin romanda çok rahatsız olduğum bir kısım vardı ve okurken bir yandan da "Bu hiç romantik değil, bu çok rahatsız edici." diye düşünüyordum ama ilerleyen kısımlarda beni rahatsız eden eylemi gerçekleştiren karakterin aslında göründüğü kadar iyi olmadığını fark edince karakter oluşturmadaki başarısını bir kez daha takdir ettim Rushdie'nin. Hindistan benim hem kültür hem de coğrafya olarak pek hakim olmadığım bir ülke; dolayısıyla kurguya yedirilen siyasi gerçeklikleri yakalamakta ve anlamakta biraz zorlandım, araştırma yapmam gerekti ve yazarın tarihi olayları kurguya dahil etmede de çok başarılı olduğunu
Mağripli’nin Son İç ÇekişiSalman Rushdie · Can Yayınları · 2023111 okunma
AkilliBidik isimli okura yanıt verildi
Esra
Okumaya devam etmek istediğim bir yazar ama hangi eseriyle devam edeceğimi bilmiyordum. Öneriniz için teşekkür ederim. 😌