Sürükleyici kurgusu ile elimden bırakamadığım bir Ahmet Ümit romanı daha...
Kavim Başkomser Nevzat'ı okuduğumuz ilk roman; çevresindeki karakterleri tanımaya başladığımız, Başkomserimizin ruh halini anlamaya çalıştığımız... Karısı ve kızının yasını içinde yaşamaya devam ederken bir yandan da artık fazla umudu kalmadığı adaleti sağlamak için katillerin peşinde... E tabii cinayetler kadar aşk da hayatının bir parçası; Rum asıllı meyhane işletmecisi güzeller güzeli Evgenia, benim için kitaptaki favori karakterim diyebilirim. Bu kez Başkomserimiz, yardımcısı Ali ve kriminolog Zeynep ile hayli ilginç bir vukuat ile karşı karşıya. Bir süryani cinayeti gibi görülse de kitap, ilerleyen sayfalarında "hiçbir şey sanıldığı gibi değildir" sözünü bize hatırlatacak olayları okutuyor. Bir polisiye roman olduğu için fazla detay vermek istemiyorum "spoiler" olmasın:)