" Kendinin farkına varmak , kendini savunmaktır ve çoğu zaman bu boşunadır. Ancak insan bütün bunları fark ettiğinde zaten artık her şey için geç olmuş demektir. "
Stefan Zweig
" Belki de sevdiğiniz insanları düşünmektesiniz ; ama daha derinlere inin... Sonunda sevdiğinizin onlar olmadığını göreceksiniz. Siz bu sevginin içinizde yarattığı duyguları seviyorsunuz. Siz arzuyu seviyorsunuz , arzu edilen şeyi değil. "
Nietzsche Ağladığında