Güzel bir şarkı dinler gibi
naif
Sözlerinden aşk dökülen
Parmak uçlarında yürür gibi
ürkek
uyanmasın diye gece karanlığı
Gelişin aklıma
Kokusu süzülüyor odamın içine
Sırf seni gördüğü için güzel kokan papatyaların
En güzel anılar yaşanıyor seninle
sonsuzluğa dokunuyor gülümsemen
Ve sarıldığımda belinin kıvrımına
ancak bu kadar ihtişamlı görünebilir gece
Ne hoş,hayatımın en ucra köşelerindeki darma dağın beni düze çıkarman
Sırf bu yüzden bakabilirim göz bebeklerine
derin nefes alarak uyandığım her sabah.
Ne var ki bu satırları zaten sadece kendim için yazacaktım ve kendime bile tam açıklayamadığım bir şeyleri başkaları için anlaşılır kılmak gibi bir niyetim hiç yoktu.
SULTAN
Seçkin bir kimse değilim
ismimin baş harfleri acz tutuyor
Bağışlamanı dilerim
Sana zorsa bırak yanayım
Kolaysa esirgeme
Hayat bir boş rüyaymış
Geçen ibadetler özürlü
Eski günahlar dipdiri
Seçkin bir kimse değilim
İsmimin baş harflerinde kimliğim
Bağışlanmamı dilerim
Sana zorsa bırak yanayım
Kolaysa esirgeme
Hayat boş geçti
Geri kalan korkulu
Her adımım dolu olsa
İşe yaramaz katında
Biliyorum
Bağışlanmamı diliyorum
Cahit zarifoğlu