Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
584 syf.
·
Puan vermedi
O ve sonrası mı, zincir mi …??? Yoksa Türk olmak ve etkileri mi…???
Kitap aslında, ilk başta “ Yavuz Sultan Selim”e olan hayranlığımla başladı , ama kitap nerdeyse yarısına gelene kadar Fatih Sultan Mehmet ‘in İstanbul ‘u fethi ve onun Avrupa da, yol açtığı etkilerinden ve yansımalarından bahsediyor. Aslında, çok büyük ,bizim zannettiğimizden daha da büyük bi etki. Neden….??? İstanbul ‘un Fethi ve
Tanrı'nın Gölgesi - Yavuz Sultan Selim ve Bilinmeyen Hikayesi
Tanrı'nın Gölgesi - Yavuz Sultan Selim ve Bilinmeyen HikayesiAlan Mikhail · Epsilon Yayınları · 202215 okunma
79 syf.
1/10 puan verdi
Siyonist hain
Yazar: Alexandor Aaronsohn . Romanya'daki antisemitizmden kaçıp Osmanlıya sığınan yahudi ailelerden biri, Aaronsohn ailesi. Filistin'deki belirtilen köye yerleşmisler. Yahudi bir ailenin yardımlarıyla ismi Zikron - Yakob olan köyün eski adı Zemalin. Bu köy aslında I. Dünya savasinda ingilizlere istihbarat veren siyonist yahudiler ile
Filistin’de Türklerle Birlikte
Filistin’de Türklerle BirlikteAlexander Aaronsohn · Kapra Yayıncılık · 202138 okunma
Reklam
344 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
24 saatte okudu
Su kitabı Buket Uzuner'in tabiat dörtlemesi serisinin ilk kitabı. Buket Uzuner ile tanışma kitabım oldu. Sırasıyla Su, Toprak, Hava, Ateş olarak seri devam ediyor. Şaman inancına göre bütün dünyada bulunan varlıklar bir ruha sahiptir. Bu dine inananlar dağları, gölleri, ırmakları vb. unsurları “yer-su” olarak adlandırarak, canlı birer varlık olarak düşünmüşlerdir. İnanışa göre, yer-su olarak adlandırılan bu yerleri insanlar duygularıyla kavrayabildiği gibi kendisi de onun bir parçasını oluşturur. Bu yüzden Şamanizmde bu dört element çok önemlidir. Yazar da bu sebeple 4 seri halinde yapmıştır. ( 'Hayat Ağacımız Kayın'dır. Özümüz: Su, Toprak, Hava, Ateş'tir - Dedemiz Korkut, Ninemiz Umay, Hanımı Ülgen, boyumuz Deli Dumrul'dur.) Kitap Defne Kaman'ın kaybolmasıyla başlıyor. Komiser Ümit Kaman'ın onu aramasıyla kitabın içine giriyorsunuz. Ümit Komiser soyadı benzerliği sebebiyle kendini olayların içinde buluyor ve Türklerin Şaman geleneğine giriş yapılıyor. Türkler farklı ad verdikleri Şaman 'a daha çok Kaman, Kam derlerdi. Kaman öncelikle kadındır, aydır, dişildir, daha sonra erkekler de Kam olmuştur. Yazar kitapta günümüzün toplumsal sorunları olan kadın cinayetleri, şamanizm geleneği, kızılderililer, Kutadgu Bilig gibi konuları akıcı bir dille harmanlamıştır. Şamanizme ilgisi olanların seveceği su gibi akıp giden bir eser...
Su
SuBuket Uzuner · Everest Yayınları · 20195bin okunma
Kimlikten, aidiyetlerden kopuş bir modernlik değildi.
Dünyanın geri kalanı için, darmadağın olmuş kültürlerin içinde doğanlar için, değişimi ve modernliği alış farklı biçimlerde ortaya kondu. Çinliler, Afrikalılar, Japonlar, Kızılderililer ya Amerika yerlileri için, Yunanlılar ve Ruslar için, İranlılar, Araplar, Yahudiler ya da Türkler için modernleşme, sürekli olarak kendilerinden bir parçanın terk edilmesi anlamına geldi. Zaman zaman coşkuyla karşılandığında bile, hiçbir zaman belli bir burukluk olmadan, bir aşağılanma ve inkar duygusu olmadan yaşanmadı. Sindirilmenin tehlikelerini acıyla sorgulamadan. Derin bir kimlik bunalımına düşmeden.
AMERİKA'DA TÜRK İZLERİ
AMERİKA'DA TÜRK İZLERİ ASYA'DAN AMERİKA'YA GÖÇLER VE TÜRKLER "Yakın ve uzak çağlar düşünülürse Türk'e yurtluk etmemiş bir anakara (kıta) yoktur. (...) Bu gerçekleri yeni tarih belgeleri göstermektedir." Başbuğ ATATÜRK. Bilim insanları, Amerika'ya ilk göçlerin, MÖ 40.000-30.000'lerde
Sayfa 355Kitabı okudu
Söylenceler!
EFSANELERİN BENZERLİĞİ Bazı Kızılderili efsaneleri (destanları) eski Türk destanlarının kopyası gibidir. Destanlardaki konu örgüsü ve mantıksal derinliğin yanında, destan kahramanlarına verilen adlar bile birbirine benzemektedir. Kızılderili efsanelerinde destan kahramanlarına verilen adlar aynen Manas ve Dede Korkut'ta olduğu gibidir.
Sayfa 368Kitabı okudu
Reklam
Dünyanın geri kalanı için, darmadağın olmuş kültürlerin içinde doğanlar için, değişimi ve modernliği alış farklı biçimlerde ortaya kondu. Çinliler, Afrikalılar, Japonlar, Kızılderililer ya da Amerika yerlileri için, Yunanlılar ve Ruslar için, İranlılar, Araplar, Yahudiler ya da Türkler için modernleşme, sürekli olarak kendilerinden bir parçanın terk edilmesi anlamına geldi. Zaman zaman coşkuyla karşılandığında bile, hiçbir zaman belli bir burukluk olmadan, bir aşağılanma ve inkar duygusu olmadan yaşanmadı. Sindirilmenin tehlikelerini acıyla sorgulamadan. Derin bir kimlik bunalımına düşmeden.
Çinliler, Afrikalılar, Japonlar, Kızılderililer ya da Amerika yerlileri için, Yunanlılar ve Ruslar için, İranlılar, Araplar, Yahudiler ya da Türkler için modernleşme, sürekli olarak kendilerinden bir parçanın terk edilmesi anlamına geldi. Zaman zaman coşkuyla karşılandığında bile, hiçbir zaman belli bir burukluk olmadan, bir aşağılanma ve inkar duygusu olmadan yaşanmadı. Sindirilmenin tehlikelerini acıyla sorgulamadan. Derin bir kimlik bunalımına düşmeden.
Çinliler, Afrikalılar, Japonlar, Kızılderililer ya da Amerika yerlileri için, Yunanlılar ve Ruslar için, İranlılar, Araplar, Yahudiler ya da Türkler için modernleşme, sürekli olarak kendilerinden bir parçanın terk edilmesi anlamına geldi. Zaman zaman coşkuyla karşılandığında bile, hiçbir zaman belli bir burukluk olmadan, bir aşağılanma ve inkar duygusu olmadan yaşanmadı.
Sayfa 62 - YKYKitabı okudu
“Çinliler, Afrikalılar, Japonlar, Kızılderililer ya da Amerika yerlileri için, Yunanlılar ve Ruslar için, İranlılar, Araplar, Yahudiler ya da Türkler için modernleşme, sürekli olarak kendilerinden bir parçanın terk edilmesi anlamına geldi.”
Reklam
Çinliler, Afrikalılar, Japonlar, Kızılderililer ya da Amerika yerlileri için, Yunanlılar ve Ruslar için, İranlılar, Araplar, Yahudiler ya da Türkler için modernleşme; sürekli olarak kendilerinden bir parçanın terk edilmesi anlamına geldi. Zaman zaman coşkuyla karşılandığında bile hiçbir zaman belli bir burukluk olmadan, bir aşağılanma ve inkar duygusu olmadan yaşanmadı.
Dünyanın geri kalanı için, darmadağın olmuş kültürlerin içinde doğanlar, değişimi ve modernliği alış farklı biçimlerde ortaya kondu. Çinliler, Afrikalılar, Japonlar, Kızılderililer ya da Amerika yerlileri için, Yunanlılar ve Ruslar için, İranlılar,Araplar, Yahudiler, Türkler için modernleşme, sürekli olarak kendilerinden bir parçanın terk edilmesi anlamına geldi. Zaman zaman coşkuyla karşılandığında bile, hiçbir zaman belli bir burukluk olmadan, bir aşağılanma ve inkar duygusu olmadan yaşanmadı. Sindirilmenin tehlikelerini acıyla sorgulamadan. Derin bir kimlik bunalımına düşmeden.
Sayfa 62 - YKY
Dünyanın geri kalanı için, darmadağın olmuş kültürlerin içinde doğanlar için, değişimi ve modernliği alış farklı biçimlerde ortaya kondu. Çinliler, Afrikalılar, Japonlar, Kızılderililer ya da Amerika yerlileri için, Yunanlılar ve Ruslar için, İranlılar, Araplar, Yahudiler ya da Türkler için modernleşme, sürekli olarak kendilerinden bir parçanın terk edilmesi anlamına geldi. Zaman zaman coşkuyla karşılandığında bile, hiçbir zaman belli bir burukluk olmadan, bir aşağılanma ve inkar duygusu olmadan yaşanmadı. Sindirilmenin tehlikelerini acıyla sorgulamadan. Derin bir kimlik bunalımına düşmeden..
148 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.