Aytmatov 135 sayfalık kısa bir eserde sizi büyük bir duygu yoğunluğuna sürüklüyor. Savaşın etkileriyle beraber gelen kıtlık, tüm erkekleri savaşa giden bir köyün kadınlarının mücadelesi ve bu mücadeleyle beraber çekilen acıları okurken gözyaşlarımı tutamadığım bölümler oldu. Kitabı buruk bir tat ile kapattım. Kesinlikle okumanızı tavsiye edebileceğim bir kitap.
Savaş kanlı çizmeleriyle insanları kırk yıl çiğneyip ezebilir, onları öldürebilir, her şeyi yakıp yıkabilirdi ama, insan denen varlığa baş eğdiremez, değerini düşürüp onu gerçek anlamda mağlup edemezdi.