Özlemde neşe de olabilir mi peki, bütün öteki
duygulardan pay aldığını söylediğime göre?...
Evet- vardır: Neşe de vardır özlemde-
nasıl, eskilerin "saadet"i "hasret"ten sonraki "halvet"
beklentisinde odaklaşan bir duygu birleşimi idiyse,
özlem de, hep bir mutluluk- mutlanma- beklentisi
olarak, acılığı içinde garip bir neşe barındırır:
güzellik, olanaklıydı; bir kez, gerçek oldu, gerçeklendi-
bir kez daha, olabilir- olmalıdır...
Gelecek belirsizliğin verdiği acıya karşılık,
geçmiş kesinlik- özleyen ile özlenenin
geçmiş gerçekliklerinde yaşanmış güzellik-,
özleme, katılır; ona, sanki, hoş bir koku katar-
olmayacak uzaklıklarda şimdiye uçup gelen
bir koku: esintili, ışıltılı bir deniz kıyısından;
ya da, dingin, serin bir ormandan,
gelen bir koku...
Özlem, uzaklıklardan şimdiye ulaşan neşedir.