Yaşamın, bir şeyleri yitirmenin süreci olacak
-sonradan da, bu yitirdiklerini aslında
yitirmemiş olduğunu öğrenmenin süreci...
Yaşadıkların, yitmeyecekler- yaşayacaklar.
Bir şeyleri yaşamışsan, gerçekten yaşamışsan,
onları yitiremezsin artık- istesen bile:
istemesen bile; yaşar artık onlar...
Yaşadıklarınsın.-
Yaşamın, bütün yaşadıklarını yitirip,
yeniden kazanmanın süreci olacak
-hep yeniden yitirip,
hep yeniden kazanmanın
süreci..
Bir karara varmıştım: Sen bana, tam kendin olarak tam da ben ben'im diye, yeniden gelmezsen, ben de artık ayakta tutmağa çalışmayacaktım, ilişkiyi- çünkü ancak böyle kurmayı sürdürebilirdik, anlam verebilirdik ona, yaşatabilirdik onu; yoksa; şaşkın ve belirsiz, akıp yitip gidecek bir şey olurdu: Öyle bir şey değildi istediğim; senin istediğin de ancak benim istediğime yanaşabilirse, anlamlı olacaktı, kurabileceğimiz- öyle olmayacak idiyse de, işte, yitip gitsindi...
Bekledim.