Kitapta yatılı birokulda okuyan 5 arkadaşın dördünün sonradan buluşması ve aralarındaki sohbet işlenmiş.Bu öğrenciler 2.dünya savaşına gönüllü katılıyorlar ancak orada çok iyi şiir yazan 5 li den bir tanesi insanların ölmemesi gerektiği üzerine bir şiir yazıyor ve bu 4 kişiden birisi o arkadaşı ispiyonlayarak hayatının kararmasına sebep oluyor.Sonradan buluştuklarında ise laf hep dönüp dolaşıp o 5.arkadaşa geliyor.Acaba hain kim sizce? :)