Puan vermedi·528 syf.·
2025 16. kitabı
Kitap tam bir hayal kırıklığı… Açıkçası kitabı büyük beklentiyle okumaya başladım kapağı olsun adı olsun sayfa sayısı olsun beni heyecanlandırdı ama tam bir fiyasko saygısızlık yapmak istemem ama düşüncelerimi de paylaşmak istiyorum kitabı 12 yaşındaki bir kızımız anlatıyor. Tabi okudukça yıllar geçiyor kızımız büyüyor yalnız bu kızımızda bu yaşta bu öfke,bu kin,cinsel yaşantısı beni şok etti. Onun adına empati yapmaya çalışsamda olmuyor. Gereksiz uzun boş diyaloglar başlarda güzel ilerliyordu lakin aynı kelime tekrarları ve kızımızdaki bu kin ve terbiyesizlikleri beni benden aldı ve kitabı sinirle okumaya devam ettim.Neyse ki olaylar tatlıya bağlanıp ilerleyen sayfalarda yumuşatıldı. Töre cinayetlerinden törenin içinden batıya uzanan bir hikaye bence yarım kalan olaylar vardı.Türk filmi tadındaydı uzun olmasına rağmen kendini okutturdu…
Şarap KadınUlviye Alpay · Hera Yayıncılık · 201455 okunma
8/10
·528 syf.··
2022 44. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 28 Temmuz 2022 00:00
Kitap sayfa sayısı fazla olmasına rağmen rahat okunuyor. Biraz Türk filmi tadındaydı. Bazı yerleri tam açıklığa kavuşmamıştı. Mesela Şarap nasıl kurtulup da Ada'ya geldi. Bu kısım açık değildi. Dikkatimi çeken bir diğer şey yazarın "duyumsamak, ayrımsamak, devinim" kelimelerini çok sık kullanmasıydı. Bu kelimeler günlük hayatta sık kullanılmaz o yüzden biraz yadırgadım. Zamanı olan okuyabilir.
Şarap KadınUlviye Alpay · Hera Yayıncılık · 201455 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·528 syf.··
Beğendi
·
2021 2. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 15 Mayıs 2021 01:48
Bir hayat düşünün doğrularınızın yanlış olduğunu günbegün ortaya çıkarttığınız . Ve bir kitap düşünün sizi kendi yaşamınızdan çıkarıp hikayenin tam ortasına fırlatan ...
Şarap KadınUlviye Alpay · Hera Yayıncılık · 201455 okunma
3/10
·528 syf.··
2021 7. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 31 Mayıs 2021 15:18
Daha çocuk denecek yaşta zorla evlendirilen Lale'nin çocuk doğuramayınca,bir erkekle konuştu diyerek bahane edilerek ölüm fermanı imzalanır.Onu bu ölümden çok sevdiği Kara isimli köpeği kurtarır.Daha sonra izini kaybettirerek çok uzaklara gider. Orada tanıştığı aşık olduğu bir adamdan kızı olur.Kitap bu kızın ağzından ilerler.Yazar kitapta töre cinayetlerini anlatacağım derken ipin ucunu kaçırmış,töre cinayetleri töre işkencelerine dönüşmüş.Romanda kurgu ise tam oturmamış bence..Urfadan töreden kaçan roman kahramanı sanki ışınlanmış gibi tam batıda bir adada hayatını sürdürmeye başlıyor.Yazar belki de batıdaki bu adayı bilinçli seçmiş olabilir.Töreden batıya kaçarak batı gibi düşünerek kurtuluruz demek istemiş.Lale''nin orada aşkı bulması ve onu yaşaması ile aradaki tezatı farkediyorsunuz.Kadının yaşamı Duygu Asena kitaplarındaki gibi tam bir baş kaldırı..Evlilik dışı bir çocuk dünyaya getiriyor ve çocuğuna annesi olduğunu söylemiyor,güya töreden korkuyor ama orada töre felan yok,Kadının on gün yaşadığı aşk tüm ömrüne yeten bir aşk..Kitap kadının kızının gözüyle ilerliyor.Yazar aşkı anlatacağım derken bence on yaşındaki çocukların aşkından bahsederek hayal dünyasına dalmış.Hatta öpüşmelerini bile kutsallık katarak vermiş bunu.Masumca diyor nerdeyse ..Kurgu acemice..Kız babasının zengin biri olduğunu öğreniyor ama nedense kendisine burs veren,yurtdışına tatillere gönderen kişini başka birisi olduğunu zannediyor ..Çok zeki olan kızımız bunu farkedemiyor...Romandaki konuşmalar o kadar yüzeyde ki ancak entellektüel dediğimiz insanların karşılıklı sohbetlerinde kullanılan bir dil, ortaokuldan alınmış,evlendirilmiş töreden kaçan kadın ve onun küçük kızı arasında geçince inandırıcılığı olmuyor.Bir de yazar kendini efsane,masal,arkeolojik bilgiler vermek zorunda hissediyor
Roman
Şarap KadınUlviye Alpay · Hera Yayıncılık · 201455 okunma
10/10
·256 syf.··
Beğendi
·
2017 8. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 11 Nisan 2017 00:00
Ben bir kitabı bitirdiğimde son sayfayı da kapatıp kitabı göğsüme bastırıp ona sarılıyorsam, gözüm kapalı sessizce yüzümde tatlı, küçük bir tebessümle gülümsüyorsam işte o kitabı çok sevmişimdir. Bu kitap bana gençliğin duygularını, tatlı, masum hislerini en güzel aktaran, hissettiren ve heyecanlandıran bir eser oldu. Ulviye Alpay'a gençlerin yoğun isteğini göz önünde bulundurup kitabın ikincisini yazdigi için çok teşekkür ederim. Bu kitabı birincisinden daha fazla sevdim. Ayrıca kitapta ara ara yer verdiği şiirler de çok hoşuma gitti.
Ben Sevilmeye Değerim 2. KitapUlviye Alpay · Dünya Ağacı Yayınları · 201113 okunma
10/10
·272 syf.··
Beğendi
·
2017 8. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 11 Nisan 2017 00:00
Bu kitabı ikinci kitabıyla beraber aldım ve daha çok yeni aslında. Bir hafta önceydi. İzmit kitap fuarından almıştım. Normalde görüp alacağım bir kitap değildi. Ama beni etkileyen Ulviye Alpay'ın ısrarları oldu. Bu kitabın başucu kitabım olacağından emin olmamı isteyerek beni iknâ etti. Öncelikle kitabı okuduğuma çok memnun oldum ve Ulviye Alpay'ın on yedi yaşındaki bir genç kızın düşüncelerini ve hayatını çok gerçekçi işlediğini belirtmek isterim. Gençleri bu kadar iyi anlayabilen ve ayrıca anlatabilen insanların olduğunu bilmek bir genç olarak beni rahatlatıyor. Eseri almadan önce sevgili yazarın yüreğindeki sıcaklığı hissettiğimi söyleyebilirim ve aynı şekilde bu sıcaklığın olduğu gibi, doğal, içten cümlelerinde de okura yansıtıldığını düşünüyorum.
Ben Sevilmeye DeğerimUlviye Alpay · Dünya Ağacı Yayınları · 201144 okunma