Nazilerle Sovyetler'in yaptığı saldırmazlık anlaşması...
Ben de tam üzerinde çokça spekülasyon yapılan o anlaşmadan söz edecektim şimdi ama önce Goebbels'in günlüğünden birkaç satır okuyayım. Sovyetler'e yönelik saldırıdan beş yıl önce yazmış bunu "Bolşevizm ile hesaplaşma anı yaklaşıyor. O halde hazırlanmamız gerekiyor. Ordu artık tamamen elimizde. Führer, dokunulmaz ... Avrupa'da hakimiyet bizim için neredeyse kesin. Fırsatı kaçırmayalım. Dolayısıyla yeniden silahlanalım."
Sana bu satırları okumamın nedeni, daha en başından itibaren Nazilerin hedefinin Sovyetler Birliği olduğunu ve Sovyetler de dahil herkesin bunu bildiğini, buna göre hareket ettiğini göstermek. Dolayısıyla bu anlaşmayı da bu bağlama yerleştirerek okumamız gerektiğini söyleyeyim en baştan. İmzalayan dışişleri bakanlarının soyadıyla, yani Molotov-Ribbentrop Paktı olarak da anılan bir anlaşma bu.