"Tarihsel konteksten bağımsız bir teori olamaz. Teori, yaşanan, yüzyüze gelinen gerçekliği anlama çabasından başka bir şey değildir. Bu amaçla yapı lan zihinsel bir faaliyettir. Demek ki teori birileri içindir, bir şeyler içindir. Bu da teoriyi kim ü retiyor? Ne amaçla ü retiyor? Teorinin üretilmesinden beklenen nedir? v.b. gibi soruları gündeme getirir. Teoriyi ortaya atmaktaki amaç mevcut düzeni, güç ve egemenlik ilişkilerini 'meşrulaşhrmak olabileceği gibi, onu değiştirmek de olabilir. Bu sonuncu durumda teori eleştireldir ve 'gerçek anlamda da' teoridir."
Sayfa 7 - Öteki Yayınları