..,Fakat Cenabı Hakk'ın insana bahşeylediği en büyük hazineye mâlikim.Kim bunu verip fâni zevkler almak ister?Deli gibi eğlenmektense akıllı gibi bu âlemi temaşa eylemek insanın şanından değil midir?
yazarın şu ana kadar en sevdiğim romanı olmuştur.
Bir peyami safa hayranı olarak en çok beğendiğim kitabı bu diye bilirim.Bireyin psikolojik buhranını vücut üzerindeki etkilerini sarsıcı bir şekilde anlatması romanın en baş konusu olarak ele almaktadır.Kişinin anlaşılamaz bir şekilde isteklerine, arzularına gem vuramaması iradenin yetersizliğinden kaynaklandığını göstermektedir.Karakterlerin anlaşılamaz davranışları tutarsızlıkları gözler önündedir.spoiler!!!!!!
Kitabın bitişindeki üzgünlüğümü sonunun tatmin edici şekilde bitmesi gölgelemiştir.