Uzun zamandır gidip görmek istediğim, içimde ukde kalan bir yerdi. Coğrafi olarak bu kadar yakın olmamıza rağmen, yaşadığım yere ters düştüğü için bir türlü nasip olmamıştı bu yollara düşmek. Elbette her seyahatte olduğu gibi bir iki küçük eleştirim, can sıkan detaylar oldu ama onları kendime saklıyorum. Çünkü bu kadim coğrafyanın güzelliklerinin, her türlü sitemden çok daha fazla övgüyü hak ettiğini gördüm.
Bilirsiniz, Van Gölü Türkiye’nin en büyük gölüdür, fakat buralılar ona göl demez, deniz derler. Haklılar da. Uçsuz bucaksızlığıyla insanı kendine hayran bırakan bir deniz burası. Şırnak’tan yola çıkıp Siirt ve Bitlis’i geride bıraktıktan sonra, Tatvan’dan itibaren o muazzam coğrafya başlıyor. Edremit üzerinden Van’a uzanırken, o mavi sonsuzluk yol boyunca size eşlik ediyor ve doğanın tüm sessizliği içinize işliyor. Mutlaka gidip görmelisiniz.