Puan vermedi·523 syf.··
2026 18. kitabı
Eser insanların huzur ve güvenlik ihtiyacı nedeniyle doğa durumu dediğimiz ilkel ve vahşi durumdan çıkarak; toplumsal bir anlaşma yoluyla devlet dediğimiz (mutlak otorite'yi) nasıl kurduklarını ve mutlak otoritenin neden egemen güç olması gerekliliiğini bizlere açıklar. Doğa durumu; insanlar arasında genel bir eşitlik hali mevcuttur. Lakin insan tabiatına ait (bencillik, hırs, istek) gibi özelliklerin kıt kaynaklar ile birleşmesi nedeniyle çatışma durumu süreklidir. Güvensizlik ve kaos ortamı hakimdir. Can ve mal güvenliği yoktur. Kısaca yabanıl ve ilkel bir yaşam mevcuttur. Toplumsal anlaşma; zamanla insanlar arasında can ve mal güvenliğini sağlayabilmek adına, mutlak güce sahip üst bir otoriteye bağlı olma ihtiyacı ortaya çıkar. Bu otorite kitapta (Tevrat'a göre deniz canavarı olan) Leviathan'ken günümüzde ise devletin taa kendisidir. Kısaca devlet insanların temel hakları olan (yaşam, barınma ve huzur) gibi ihtiyaçlarını koruyabilmek adına bir araya gelerek oluşturdukları bir yapıdır. DAYATMA sonucu oluşmuştur. Devlet ise üç ana vasıfa sahiptir: Mutlak güç; yasama, yürütme ve yargı onun iradesindedir. Ondan habersiz hiçbir şey yapılamaz. Sarsılmaz iktidar; kimse onun otoritesini sorgulayamaz, eleştiremez veyahut devirmeye çalışamaz. Devlet bazlı özgürlük; devlete bağlı fertler kanunlar çerçevesinde istediğini yapmakta özgürdür. Sınırlar devletin kırmızı çizgileridir. Din devletin üzerinde bir güce sahip olamaz eğer olursa çeşitli karışıklıklar ortaya çıkar. Misal ortaçağ avrupası... Papa ve kilise kısaca (Roma) devletler üstü bir konumda olduğu için sürekli bir çatışma ve iktidar mücadelesi mevcuttur. Kitaptan da yola çıkarak din ve devlet ile ilgili görüşlerimi kısaca dile getirmek istiyorum. Din devlet üstü bir konuma yerleştirilemez. Din devletin mutlak
LeviathanThomas Hobbes · Yapı Kredi Yayınları · 20241,273 okunma
"Vayyy vayy vayy"dan "Hadii Beee!"ye :)
9/10
·488 syf.··
2026 17. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 31 Mayıs 2026 18:49
Öncelikle mini uyarı ilk kitaba dair SPOİLER içerebilir! İlk kitaba zaten bayılmış, karakter derinlik, çeşitlilik ve birbirini tamamlayışları hem de dünya kurgusuyla çok çok keyif alan biri olarak bu kitap seri için on numara bir gelişme kitabı olmuş. İlk kitapta evreni ve karakterleri tanıdık, akademide yaşananlarla gayet doğal ve kaliteli bir şekilde karakter iplikleri birbirine bağlandı ve sonu da mükemmel bir şekilde girişi tamamlayıp gelişmeye pası atmıştı. Bu kitapla da tam da bıraktığı yerden alıp hem aksiyon hem de hisleri daha da zirveye çıkarıyor. Ve "Bunun da ötesine gitmez be abi" diyerek hem ters köşe hem de entrikalarla çıtayı bir tık daha yukarı çıkarmayı başarıyor bu kitap. Kızıl Yükseliş bitince hemen başlamamak, başlayınca her sayfada çaresizce bitmeden duramamak ile akan bir kitap. Karakterlere ayrı birer sayfa açacak olursak. Sevro, Ragnar ve tabii ki Kısrak'a bayıldık mi bayıldık. Ragnar Volarus... Çok konuşmaya ihtiyaç duymayan adamların hakiki sadakati... Sevro, kendi iç çarpıklığından çekinmeden sahip olduğu kişiliği ortaya koyan ve olduğu gibi kabullenilişiyle ve onu da iyiliğine ikna edince sarsılmak bir dosta dönüşüşü. Kısrak ablamız zaten ilk kitaptaki gibi kalite kokuyor. Erkekler akıllı kadın sevmez saçma ve yanlış klişesini bozan karakterlerden biri. Erkekler ego savaşını sevmez ama akıllı kadın kadar tatlı az şey vardır dünyada. Victra ise ayrı bir kısmı hak ediyor. İnsanların çoğu sahip olmadığı aidiyet ve sevgiyi göz boyaya boyaya sunup photoshop ile büyütmeye ve parlatmaya çalışırken; Sen ve Onlar ne düşünürsen düşün sadece kendi olarak ve sadece sevdiği için, başka hiçbir gerekliliği ve menfaati olmadan salt sevgi ve sadakatten oluşan bir bağ. Kendimi bildim bileli hep insanları doğdukları ortam, kültür ve kabullerden öte görmeyi
Altın OğulPierce Brown · Pegasus Yayınları · 20151,661 okunma
Reklam
Puan vermedi·272 syf.··
2026 22. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 24 Mayıs 2026 16:43
Çok yavaş ilerledim ama her elime alışımda heyecanla okudum.İnanılmaz bir kurgu,akıcı ve etkiyeci.Oscar Wılde ile ilk tanışmamız:) Okuduktan sonra “Vayyyy be” dediğim bir kitap daha.
Dorian Gray'in PortresiOscar Wilde · İş Bankası Yayınları · 202199,2bin okunma
Kusursuz çocuk
Puan vermedi·288 syf.··
2026 15. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 24 Mayıs 2026 00:46
Zaten bayıldığım bir yazar Freida McFadden... Her kitabı harika ve bir solukta bitiyor. Kusursuz Çocuk için diyebileceğim ise Vayyy beeee..... Çok iyiiiii
Kusursuz ÇocukFreida McFadden · Olimpos Yayınları · 2026823 okunma
10/10
·365 syf.··
2026 56. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 19 Mayıs 2026 01:04
Vay vay vayyy!! Çok etkilendim. Oto Çeviri okuduğum halde bu kadar etkilendim. Anita Blake serisinden sonra büyük bir boşluğa düşmüştüm. Açıp baktığım okumayı başardığım hiçbir kitap içimdeki boşluğu dolduramamıştı Ama işte buu buldummm. Gerçek aksiyon, fantastik karakterler, paranormal olaylar, büyü, savaşlar, kanlar ve en en önemlisi gizemli gizli güçleri olan muhteşem bir kadın karakter. Kitap beni büyüledi :) Güvenliği için geldiği soyu, özel güçlerini, kanını gizlemeye çalışıyor Kate. Ama her ava çıktığında dönüp dolaşıp kendi başını belaya sokmayı başarıyor. Yavaş yavaş gizem çözülüyor, sırlar ortaya çıkıyor, büyü kendini gösteriyor. Muhtemel son kaçınılmaz. Adım adım büyük karşılaşmaya gidiyoruz. Şimdi size bunları yazmak için buraya geldim ama kitabı zor bıraktım. Her boşluğumda ona dönmek kafamı kaldırmadan okumak dürtüsü ile doluyum. Dayanamayacağım hadi ben kaçtımm
Fantastik
Magic BitesIlona Andrews · Ace · 20126 okunma
7/10
·264 syf.··
Beğendi
·
2026 26. kitabı
Biraz uzun bir inceleme olabilir ve bazı kısımlarda spoi olabilir şimdiden uyarayım. Bence kitap çok abartılmış, ben yine de beklentisiz okumaya çalışmıştım ama okurken eee yani diye düşündüm sürekli. Kitap adından da anlaşılacağı gibi Kapak Kızı Şebnem'e öyle ya da böyle yolu kesişmiş iki insanın ve fotoğrafı tesadüfen gören bir tren görevlisini anlatıyor. Tek tek ele alacak olursam bence tren görevlisinin olması ve onun hayatının ufacık bir kısmını okumak kitaba akıcılık katmış, bunu sevdim. Ancak diğer iki karakterin zorlama bir şekilde kesişen bu hikayesi çoğu yer beni çok bunalttı. Hadi Ersin neyse ancak Selda karakteri bence çok ama çok zorlamaydı, yani kendi hayatındaki donukluğu anlamak için çok uzak bir akrabanın çıplak poz vermesi ve "vayyy cesarete bak," diye kendi kendini eleştirmesi çok ama çok saçmaydı. Bu yüzden kitaptan keyif aldığımda söylenemez. Merak edenlere öneririm, benim için ortalama bir kitap.
Kapak KızıAyfer Tunç · Can Yayınları · 202013,7bin okunma
Reklam
Reklam