sevmek helaldir, sevilmek vebal. özlemek mübahtır, özletmek günah...
Dudakların tutku dolu bir kadeh; içsem vebal, içmesem ziyan!
Tebessüm ettiğin o anlar En günahsız geçen dakikalar… Tenime ılıklığı düşmeyecek mi teninin? Yolu kalbimden geçmeyecek mi evinin? Bu aşk bir kelebek olup kirpiklerine konsun Dudakların dudaklarımdayken zaman donsun Yıldırım Kerem Çambel
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bilimsel çıktıların iyi ve kötü yanları -(1)
İbn-i Sina der ki;“Bilim ve sanat, itibar görmediği toplumları terk eder” Bilim, herkesin yargılamadan ve sorgulamadan üstünlüğünü kabul ettiği bir olgu... bu açıdan bakılınca bilgi güçtür, kudrettir... Bilginin üretim mekanizması olan bilim gerçekten üstünlük sağlar mı ? Mesela; Atomun parçalanabileceğinin keşfi bu bilgiye sahip olanlara bir üstünlük sağlamadı mı ! Atom fiziği araştırmalarının sonucunda yapılan keşif atom bombası yapmaya sebep olmadı mı ? Teorik fizikçilerin atom teorisinin ayrıntılı bir şekilde açıklaması, 20.yüzyıl başlarından itibaren başlayan çalışmalar, 1940'ların başlarında atomun içinde hapsolmuş (potansiyel) enerjinin bir bombaya dönüştürülebileceği ve üretilebileceğinin görülmesini sağladı... 40 laboratuarda Einstein ile iki yüzden fazla bilim insanının bir kaç yıllık çalışmaları sonucu geliştirilen ve de sonunda Japonya'nın Hiroshima ve Nagasaki şehirlerine ilk atom bombası atılmasını, yüzbinlerce insanın bir anda ölümünü hem de eriyip yok olarak ölümünün sebebi bilim ve bilim adamları değil miydi ? Bu durum sadece bilimle uğraşanlara mı vebal yükler yoksa onlara destek olup alt yapıyı sağlayanlar, bilim politikalarına yön verenler de bundan sorumlu olurlar mı ? Bu durumda bilim camiasının; bilimsel çalışmalar için ihtiyaç duyduğu finans/altyapı ve yasal destekler için ülkelerin yönetimine bağlı olarak çalışmalarının gerekliliği sorgulanmalı değil midir ? Bilim adamlarının çalışmalarının motivasyonunun, vizyon ve/veya misyonunun ülkelerin yahut insanların ihtiyaçlarından bağımsız olduğunu söyleyebilir miyiz ? Ya da, küresel ölçekte bilimsel/teknolojik gelişmelerin ekosistemlerdeki dengeyi bozarak canlılar ve insan aleyhine tehdit ve risk oluşturduğunu görmezlikten gelebilir miyiz ? Araştırma sonuçları ve belgeler ile ispatlanmış
Vebal ve Günah, Haram ve caiz değil!
****Sevginizin ve sevdiğinizin arkasında dimdik, cesurca duramayacaksanız kimseyi harap etmeyin. Bir arkadaşım bir kızı çok sevdi, annesi razı gelmemiş, kavuşamadı. Çocuk birkaç senede resmen çökmüş, çok da yakışıklıydı. Vebal veya günah sadece para ile mi olur? Kul hakkı sadece madde ile mi ölçülür, bir insan bir insanı sadece maddi olarak mı dolandırabilir? Peki sevgisini, güvenini çalanlar da dolandırıcı, yalancı sayılmaz mı? Elbette ben bir müslüman olarak sevgili olmalarını istememiş ve hemen evlenmeleri tavsiye etmiştim, akabinde ailesinin sorun çıkarttığını öğrendim ve kaçırmasını tavsiye ettim :) tabii kız buna yanaşmamış, çocuk da bir süre sonra bırakmak zorunda kalmış. Efendim işte burada neyi görüyoruz, haram sevdalar can yakar, biriyle evlilik için görüşme dışında görüşme yapmamak, erkek ile kadının arkadaşlığı doğru ve halal değildir. "Çünkü en ağır yaralardan biri gönül yarasıdır."Allah hepimizi muhafaza edip korusun, bizi de müttakilerden eylesin, kalbimizi yormasın ve yormayacak insanları karşımıza çıkarsın. Vesselam.
Ağaç anlatabilir kendini yağmura, hiç değilse fısıldayabilir - bunu biliyorum. Kuş nasıl tarif edecek; konsa yeryüzünde av, uçsa bir ömür boynunda vebal. Ve kimim ben, düşe kalka dolaşan yorgun ruh, dolaşık gönül, som gurur? Ve kim, beni omzumdan öpüp o siyah yolculuğa çağırır? Birhan Keskin
Şiir
Ahir zamanda kadın olmak Ben bu kaleme aldığım satırları sizler için değil, bilâkis, kaybettiğim rûhumun izini sürmek yolunda bir feryâd-ı figân olarak yazmaktayım. Bu kelimelere ne el süresiniz, ne de zanna kapılasınız; zîrâ bu satırlarda müşâhede ettiğiniz ben, hakîkî veçhem değildir. Çünkü ben, rûhumu kaybettim; nefsimin hudutsuz deryâsında alabora olmuş, sahilsiz bir garîbim. Ne kendinize vebâl yükleyiniz, ne de bana temas ediniz; kaldıramayacağınız yükü omuzlamayınız. Üstâdın hikmet dolu lisânı ile beyân edecek olursak: “Sûretin câzibesi, aşk ve şehvet olmayınca, beş para etmez!” Aşka feda edemediğin bencil ve körleşmiş rûhunu, güzellik zannına atf ile sakın bezeme! Ey kendini güzel kadın tahayyülüyle aldatan ve aklı ziyâde olan mefkûre! Sen ki kemâlin bütününü ararken, yarım yamalak bıraktıkların peşinden ayrılmayacak; Ve nihâyetinde, bir gāye uğrunda ölümün soğuk koynuna rızâ ile sürükleneceksin. Bilesin ki, dünyâ bir imtihân meydânıdır; burada tamlığa erişmek yoktur. Tama ulaşmak aşkıyla çırpınırken, eksik ve nakıs adımlarınla bu yolda yürümeye mahkûmsun. Ve bil ki, tama ermek aşkıyla yanıp tutuşarak, güzellik zannı içinde çirkin öleceksin. Tama ermek aşkı ile…