Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
140 syf.
7/10 puan verdi
·
20 günde okudu
IBNU'L MUKAFFA KİMDİR? Ibnu'l-Mukaffa’nın asıl adı Farsça’da “mübarek” anlamına gelen Ruzbih’tir. Doğum tarihi tam bilinmemekle birlikte Emevilerin yıkılışı, Abbasilerin ise kuruluşuna denk gelen bir dönemde dünyaya geldiği bilinmektedir. Ibnu'l-Mukaffa, babası sayesinde Basra’da iyi bir eğitim almış ve doğduğu dönem sayesinde bir
İslam Siyaset Üslubu
İslam Siyaset ÜslubuEbu Muhammed Abdullah b. El-Mukaffa · Dergah Yayınları · 201633 okunma
448 syf.
5/10 puan verdi
Arap Siyasal Akılın Tarih
Peygamber s sonra da ki süreçler ve günümüze kadar gelen bir siyasi aklı kırılmaları ve günümüzde de ki yansımaları... Neden böyle oldu gibi soruları soran Câbiri ve tarihsel bir okuma bize sunmaktadır.
Arap Siyasal Aklı
Arap Siyasal AklıMuhammed Abid el-Cabiri · Mana Yayınları · 202019 okunma
Reklam
485 syf.
·
Puan vermedi
Siyasal Akılın Krizi
Arap siyasal akılın kırılmalar temelinde Hz Osman ile başlayan meseleler ve Kerbela ile sonuçlanan acı hatıralar. Ve bugün bölgesel ile mezhepsel krizler. Sömürgeleşen coğrafyada dinmeyen göz yaşları ve durmayan insan kanı....
Arap-İslam Siyasal Aklı
Arap-İslam Siyasal AklıMuhammed Abid el-Cabiri · Kitabevi Yayınları · 200116 okunma
136 syf.
·
Puan vermedi
·
4 günde okudu
****şüphesiz İyilikler kötülükleri giderir. Syf 136 ( hud11 /114) ****kim gönülden iyilik yaparsa o iyilik kendisinedir. Syf 131( bakara) İbadet : Allah'ı istediği şekilde davranışlarda bulunmak. ( bence) İlke :  Bir şeyin hedeflerine ulaşması ya da bir amacın gerçekleşmesi için uyulması gereken temel kurallar. Yazar bu eserinde verdiği
İbadet İlkeleri
İbadet İlkeleriVecdi Akyüz · İlke Yayıncılık · 200215 okunma
Tahiyyat duasını okumak ;
Hanefi mezhebine göre; hem ilk oturuşta hem de son oturuşta vaciptir. Şafii mezhebine göre; ilk oturuşta sünnet, son oturuşta farzdır. Maliki mezhebine göre; hem ilk oturuşta hem de son oturuşta sünnettir. Hanbeli mezhebine göre; ilk oturuşta vacip, son oturuşta farzdır. ( AKYÜZ Vecdi, Doç.Dr, Mukayeseli İbadetler İlmihali, 1/160, İz Yayıncılık, İstanbul-1995)
344 syf.
·
Puan vermedi
Hz peygamberin Medine'ye hicretinden sonra medine'deki topluluğa yaptığı muamelatı ve Medine vesikası olarak bilinen tarihi belgeler çerçevesinde odaklanılmış bir İslam anayasa hukuku çerçevesinde Muhammed Esed'in muhteşem bir eseridir kesinlikle tarihi bir önem taşır
İslam Anayasa Hukuku
İslam Anayasa HukukuMuhammed Hamidullah · Beyan Yayıncılık · 201832 okunma
Reklam
DİN - SİYASET - İSTİSMAR
Geçmiş asırlarda bütün krallar, imparatorlar, emîrler siyasi hakimiyetlerini dinle meşrulaştırmış, böyle bir literatür teşekkül etmiştir. Bu, “dinî” değil, “tarihsel”dir. İbni Haldun’un anlattığı gibi, kabile toplumunda, otorite ancak dini referansla sağlanabiliyordu. Muaviye’nin “halifelik bize Allah’ın verdiği mülktür” şeklindeki sözleri ve “Allah’ın izniyle ve onun temsilcisi olarak Müslümanları yönettiğini meşruiyet temeli olarak” kullanması, kendisinden önce hiçbir halifede görülmeyen “Allahın halifesi” sıfatını kullanması bunun örneğidir. (Bkz. Vecdi Akyüz, Hilafetin Saltanata Dönüşmesi, Dergah Yay. s. 94-95) İşte tarihsel İslam (dikkat ; İslam değil tarihsel İslam) düşüncesinde ve fıkıhta siyaset-din ilişkileri, otorite ve itaat kültürü Emevi ve Abbasi asırlarındaki bu yönetimler altında oluştu. Dini icaplarmış gibi günümüze intikal etti. TAHA AKYOL
360 syf.
7/10 puan verdi
İslam, müslümanların doğru inanç ve eylemlere sahip olmalarını, hak ve adalet üzere hareket etmelerini ve bunu başarabilmek için ayrılığa değil, birleşmeleri gerektiğine vurgu yapmaktadır. Ancak insanoğlu, sahip olduğu akıl seviyeleri, tercihleri, iradesine yön veren sebepleri ve imkânlarına bağlı olarak farklı düşünce, inanç ve eylemleri
İslâm Siyasi Düşüncesinde Muhalefet
İslâm Siyasi Düşüncesinde MuhalefetNevin A. Mustafa · İz Yayıncılık · 19901 okunma
İbadetler nefsi öldürmek için değil, ona istikamet kazandırmak ve onun eğriliklerini gidermek içindir.
"Namazın anahtarı abdesttir. Yasaklarını başlatan, iftitah tekbiridir. Yasakları kaldıran da selâmdır."⁶⁴
Sayfa 28 - 64 Ebu Davud, Taharet, 61; Tirmizî, Taharet, 3; İbn Mace, Taharet, 275.Kitabı okudu
Reklam
Sağlam iman, kişiyi ibadete yöneltici bir etkendir.
57 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.