Kitap, kendini deli olarak tanımlayan Gustave Flaubert'in anılarından oluşuyor kitabın isminden de anlaşılacağı üzere. İlk 50 sayfalık bir kısım genellikle anılarından ve düşüncelerinden, özellikle de aşık olduğu ya da kendini aşık ettiği bir kadınla ilgili hatıraları ve düşünceleri üzerinden ilerliyor. Daha sonra ise dünya işleyiş, sistemler ve insan, insanlık, yaşam amacı üzerine bir takım fikirler ve sorularla devam ediyor. Kitap bir sonuca ulaşması bakımından biraz yetersiz. Çünkü olayları toparlayan bir son durum olmuyor. Ama böyle olması da gerçekçiliğine büyük oranda katkı sağlamış. Hızlı ilerleyen, güzel akan bir kitap.